zpět na novinky

Výrobce značení pro Adidas, Škodu nebo Möet hledá nápady na inovace

Výrobce značení pro Adidas, Škodu nebo Möet hledá nápady na inovace

Soutěž „Dokaž, že štítek není jenom značka“ firmy Rathgeber hledá inovativní a vizionářská řešení v oblasti produktových štítků. Zaměřená je na produktové designéry a pořádá ji odborná organizace Czechdesign.

Na začátku byla značka. Symbol na štítku, který odlišoval jednu věc od druhé. Za stovky let se toho moc nezměnilo. Štítek vám stále řekne jen jméno značky. Soutěž vyzývá grafiky a designérská studia k tomu, aby to změnili, ukázali budoucnost značky a dali štítku novou funkci nebo využili technologie pro výrobu štítků zcela novým způsobem.

Soutěž vyhlašuje firma Rathgeber, která má výrobní závod v Bystřici nad Pernštejnem. Produkuje již téměř 70 let loga a různé druhy značení pro podniky z průmyslu, obchodu a služeb. Najdete je na výrobcích firem, jako jsou Adidas, Bosch, Möet, Škoda, Tatra, Sapeli, Petrof nebo Siemens.

Vedení společnosti si uvědomuje, že aby se stali skutečným leaderem a inovátorem v oboru, neobejdou se bez pohledu do budoucnosti a bez spolupráce s designéry.

Prvním krokem k technologické revoluci je právě tato soutěž, ve které hledáme opravdu vizionářské nápady a postupy, které naznačí, kam se můžeme v budoucnosti vydat. Věříme, že naše technologie mohou nabídnout mnohem širší možnosti než jen prostý produktový štítek. Zajímá nás vytváření nových funkcí, hledání nových možností, nebo skládání více funkcí dohromady. Pohled do budoucnosti a vize, která se dívá dál než na příští sezónu, je pro nás důležitý,“ komentuje Martin Uhrinec, vedoucí prodeje společnosti Rathgeber.

Soutěž je otevřená a anonymní. Zúčastnit se muže každý́ designér, student designu či designové́ studio působící́ v České́ republice s maximálně třemi soutěžními návrhy, které se odevzdávají elektronicky prostřednictvím webu Czechdesign. Celková odměna pro soutěžící je 90 000 Kč.

Designéři si mohou zvolit konkrétní produkt či značku klientů Rathgeber nebo si vybrat či navrhnout jakýkoli jiný produkt splňující rámec soutěže. Návrh musí být založen na použití speciálních technologií firmy, které jsou blíže popsány v pravidlech soutěže.

Deadline je 21. listopadu 2019, výsledky budou vyhlášeny v prosinci tohoto roku. Více informací a kompletní pravidla najdete zde.