THIMM sází i na lepenku s 30% podílem travních pelet
Společnost THIMM používá na pobočkách v Německu a České republice vlnitou lepenku vyrobenou částečně z papíru z trávy. První prodejní stojany z alternativního obalového materiálu se momentálně používají v designovém nákupním centru Concept Shopping Mall „Bikini Berlin“.
Výrobou vlnité lepenky z trávy nabízí výrobce obalů svým zákazníkům další alternativu přátelskou k životnímu prostředí. Jejím základem je papír z trávy, který ve srovnání s papírem na bázi dřeva vykazuje lepší ekologickou bilanci. Vyroben je přibližně z 30 % z travních pelet, 70 % tvoří sběrový papíru. Tráva se získává několikrát ročně ze zákonem určených, zemědělsky nevyužívaných ploch, na kterých se nehnojí a neprovádí se chemické ošetření. Obhospodařování zmíněných ploch navíc představuje další zdroj příjmů pro zemědělství.
Pro výrobu papíru se pelety z trávy zpracovávají čistě mechanickými procesy. To vede k extrémně nízké spotřebě vody ve výrobním procesu. Kromě toho profitují lidé, firmy a životní prostředí z nízkých emisí CO2 v průběhu celé výroby papíru.
V současné době zpracovává společnost THIMM inovativní suroviny na zvlňovacích strojích v Německu a ČR. Stejně jako v případě běžné vlnité lepenky lze i novinku vysekávat, skládat, lepit a v neposlední řadě potisknout všemi běžnými tiskovými postupy. Struktura papíru je pak nadále rozpoznatelná, nabízí vynikající reprodukci tiskových barev a na prodejních místech tak dokáže výrazně zapůsobit.
Vlnitou lepenku z papíru z trávy lze použít na obaly a prodejní stojany v různých odvětvích. První displeje zkouší distributor potravinových startupů firma Foodbuzz ve vlastním obchodě v obchodním centru Bikini Berlin. Jedná se o modulární paletové displejové systémy „Sales Amplifier“, které se se skládají ze základních komponentů ve tvaru standardních zásobníků v kombinaci s vnějším individuálním pláštěm prodejního stojanu. Plášť displeje je digitálně potištěn a nabízí startupům výraznou prezentační plochu.