zpět na novinky

Staropramen nabízí speciály i v retailu

Staropramen nabízí speciály i v retailu

Česká pivní dvojka Pivovary Staropramen uvádí do off-trade piva Smíchovského výběru, která byla dosud k dostání především v hospodách a restauracích neboli v on-trade. Reaguje tím nejen na současnou situaci, ale také na dlouhodobou změnu spotřebitelského chování. Kategorie vícestupňových a speciálních piv rostou v maloobchodu (off-trade) dlouhodobě. V případě Staropramenu se jejich prodej za posledních deset let více než zdvojnásobil.

Čtyři pivní speciály – Nefiltr Pšeničný, Extra chmelená 12, Granát a Velvet – byly takto pohromadě představeny v roce 2018 a konzumenti si je mohli dopřát pouze ve vybraných hospodách a restauracích. „Již tehdy šlo o reakci na měnící se chování konzumentů, kteří začali více experimentovat a vyhledávat i jiná piva než klasické desítky či ležáky. Jejich obliba v našich restauracích postupně rostla,“ vysvětluje manažer značky Petr Klíma a dodává, že důkazem tohoto trendu je také rozmach minipivovarů.

Podle dat značky Staropramen od roku 2010 konstantně roste v prodejích podíl vícestupňových piv. „V minulosti jsme například Extra chmelenou 12 do off-trade uváděli pouze v limitovaných edicích při zvláštních příležitostech, jako jsou například Dny českého piva. Loňské uzavření hospod a restaurací bylo impulsem k rozšíření nabídky v obchodech a přiblížení prémiovějšího piva našim zákazníkům na stálo,“ doplňuje Petr Klíma s tím, že v současnosti jsou Nefiltr Pšeničný, Extra chmelená 12 a Granát k dostání ve všech obchodech moderního trhu, ve vybraných prodejnách tradičního trhu, v dynamicky se rozvíjejícím prodejním kanálu e-commerce a na čerpacích stanicích.