Sklárna VETROPACK MORAVIA GLASS slaví 30 let ve skupině Vetropack
Již 30 let je společnost VETROPACK MORAVIA GLASS, přední domácí výrobce skleněných obalů pro nápoje a potraviny, členem mezinárodní skupiny Vetropack.
Podpisem smlouvy joint-venture 1. listopadu 1991 vznikla akciová společnost VETROPACK MORAVIA GLASS. Šlo o jednu z prvních privatizací s účastí zahraničního kapitálu v tehdejším Československu. A o tom, že byla úspěšná, svědčí stabilní postavení sklárny nejen na českém, ale i zahraničním trhu, kam vyváží téměř 40 % své produkce. Díky síle Vetropacku se v uplynulých třiceti letech mohutně investovalo, proto dnes kyjovská sklárna patří k evropské technologické špičce.
Vetropack si velmi zakládá na fungujícím oběhu surovin: vyrábíme – sbíráme – opět zhodnocujeme. „Filozofií naší společnosti je minimalizovat vliv výroby na životní prostředí. Proto jsme v uplynulých letech modernizovali linku na úpravu vytříděného skla,“ říká generální ředitel sklárny Boris Sluka. „Podařilo se nám navýšit kapacitu o více než 50 000 t recyklovaného skla na výstupu. Tyto upravené střepy představují úsporu základních surovin a zároveň umožňují zvýšení podílu střepů ve sklářském kmenu asi o 20 %, což se příznivě projevuje na snížení spotřeby energií tavicích pecí a snížení emisí CO2. Další nezanedbatelný přínos modernizace je mnohem lepší kvalita nových skleněných obalů.“
VETROPACK MORAVIA GLASS věnuje prostředky do zlepšení životního prostředí, usiluje o snížení energetické a finanční náročnosti výroby, věnuje se osvětové činnosti, podporuje společenský a kulturní život v regionu a zároveň je se svými 500 zaměstnanci spolehlivým a stabilním zaměstnavatelem i obchodním partnerem. Roční prodej překračuje tři čtvrtě miliardy kusů skleněných obalů, a i přes koronavirovou krizi dosáhly tržby společnosti v roce 2020 výše téměř 2,4 miliardy korun.