Seminář s podtitulem Udržitelnost v nás již 14. června
Osmý ročník semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod, letos s podtitulem Udržitelnost v nás, si pro vás opět připravil řadu zajímavých témat. Přinese zkušenosti i případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost úspěšně začlenily do svých aktivit. S prezentací za firemní sektor vystoupí zástupci společností Kaufland, Lidl, Tchibo či THIMM pack’n’display. Nebudou chybět téma ESG nebo pohled na vývoj chování spotřebitele.
Seminář se bude konat ve středu 14. června 2023 od 9 hod. v prostorách Magenta Experience Center v Praze na Arkádách.
A NA JAKÉ PREZENTACE SE MŮŽETE NAPŘÍKLAD TĚŠIT?
Je udržitelnost opravdu v nás? (Tereza Horáková, Ipsos)
Považují se Češi za udržitelné a etické spotřebitele? Jak se to projevuje v jejich každodenním chování? A nesnaží se spíš ušetřit než být udržitelní? Jak se chování spotřebitelů změnilo vlivem rychle rostoucích cen? A jak spotřebitelé očekávají, že jim pomůžou firmy? Informace z dlouhodobého výzkumu agentury Ipsos k tématům CSR a udržitelnosti.
Obaly a udržitelnost (Tomáš Martoch, Česko-Slovenská Iniciativa ECR)
Hovoříme-li o udržitelnosti výrobků, nemůžeme pominout i problematiku jejich obalů. Z jakých materiálů je obal vyroben, jak je zajištěn zpětný odběr, třídění a recyklace. Ale i znovu použitelnost recyklovaných materiálů jako suroviny pro opětovné použití pro výrobu obalů. Ve spolupráci Česko-Slovenské Iniciativy ECR a Obalového institutu Syba byl připraven společný projekt, jehož první úkoly jsou připravit Národního průvodce obalovým designem pro recyklaci a zároveň vytvořit společnou platformu pro spolupráci a sdílení zkušeností. Základem je přitom Globální průvodce návrhem obalů, připravený ECR Community a World Packaging Organization.
Lidl na cestě k udržitelnému sortimentu – redukce plastů (Tomáš Myler, Lidl ČR)
Bez plastů si nelze představit každodenní život a zejména maloobchodní trh s potravinami. Plast je levný a snadno vyrobitelný, hygienický a díky vysoké stabilitě a nízké hmotnosti se ideálně hodí pro přepravu zboží. Jednou z nejdůležitějších funkcí plastových obalů je ochrana před ztrátami potravin. Společnost Lidl, jako součást skupiny Schwarz, si je dobře vědoma své ekologické odpovědnosti. Díky tomu se již řadu let věnujeme sběru, třídění a zhodnocování plastů. Strategie REset Plastic představuje komplexní přístup od snižování množství plastů přes design, recyklaci, likvidaci až po inovace a vzdělávání v této problematice.
Vlnitá lepenka poslouží, pobaví i zjednoduší život (Martin Hejl, THIMM pack’n’display)
V prezentaci vyvrátíme mýtus, že vlnitou lepenku lze využít pouze jako materiál pro výrobu ekologicky šetrných obalů a displejů. Na případových studiích ukážeme, že vlnitá lepenka nejenom poslouží, ale i pobaví a zjednoduší život. Poradíme vám také, jak v dnešní digitalizované době mohou obaly a vlnitá lepenka jako produkt zjednodušit komunikaci se zákazníky, především pak s mladou nastupující generací.
Kompletní program včetně registrace je pro vás připraven ZDE. Přihlásit se ale lze i prostřednictvím mailové adresy: klanova@press21.cz.
Mediálním partnerem semináře je již tradičně magazín Packaging Herald.