S obaly se musí snadno manipulovat
Průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Tetra Pak ukázal, že lidem záleží na tom, aby se jim s obaly snadno manipulovalo. Od donesení nákupu domů přes skladování po otevření obalu a nalévání – to vše musí být co nejsnadnější.
Pro 73 % respondentů je při volbě tekutých potravin důležité, aby za své peníze dostali tu nejlepší hodnotu. Dvě třetiny tvrdí, že jako zásadní vnímají zdravotní přínosy potravin, u žen je to dokonce 73 %.
Zákazníci si všímají i obalu zboží. Pro čtyři pětiny je důležitá možnost znovu uzavřít obal, polovina preferuje obal s uzávěrem. Obalové společnosti proto musí neustále inovovat a nacházet řešení, která obchodníkům i konzumentům nejlépe vyhovují,“ vysvětluje Lenka Hálková, marketingová manažerka společnosti Tetra Pak Česká republika. Jiné typy obalů volí Češi například na cesty ven, kdy preferují plast. Při běžném domácím použití sáhne pětina spotřebitelů po nápojovém kartonu. Ten je oblíbený hlavně u mléka a džusů, které většina respondentů kupuje právě v nápojovém kartonu.
Pouze třetina spotřebitelů přiznává, že vyhledávají nejnižší cenu. Češi se při volbě potravin hodně spoléhají na vlastní zkušenost a image značky. Průzkum zákaznických preferencí u tekutých potravin si u agentury STEM/MARK zadala společnost Tetra Pak, a to při příležitosti 25. výročí svého vstupu na český trh.