Procter & Gamble inovuje o 106
Procter & Gamble každoročně investuje miliardy dolarů na zlepšení každodenního života svých zákazníků. Například značka Oral-B uvedla na trh svůj nejnovější magnetický kartáček s umělou inteligencí, šampony značky Head & Shoulders budou k dostání ve srolovatelných obalech, z nichž získáte i poslední kapku, a Jar bude nově otočený vzhůru nohama a jeho lahev bude fungovat podobně jako ta od kečupu.
Společnost Procter & Gamble letos uspořádala Inovační výstavu v Ženevě, na které představila řadu zajímavých inovací i produktových novinek. A protože zhruba 75 % spotřebitelů by si přálo žít udržitelněji, snaží se její značky přicházet se zlepšeními a chytrými vychytávkami, které to lidem umožní, aniž by se museli vzdát vysoké kvality nebo účinnosti produktů.
Řadou změn si prošla například značka Head & Shoulders. V roce 2022 byl uveden na trh tuhý šampon, který je praktický nejen na cesty, ale je také mnohem menší než ten klasický tekutý. Tuhý šampon se aktivuje při kontaktu s vodou a poté vytvoří klasickou pěnu.
Na letošní rok je ale plánována další inovace. Šampony Head & Shoulders Bare budou k dostání v lahvi, kterou je možné srolovat a vymačkat z ní produkt do poslední kapky. Navíc obsahovat o 46 % méně plastů (ve srovnání s klasickým 400ml balením).
Do roku 2030 pak mají být všechny produkty značky Head & Shoulders k dostání ve 100 % recyklovatelných nebo znovupoužitelných obalech.
Zásadní proměny se projevily také u oblíbených aviváží Lenor vyráběných v továrně Rakona v Rakovníku, o kterých jsme již psali v říjnovém vydání magazínu Packaging Herald. Tak jenom v rychlosti. Obaly aviváží jsou plně recyklovatelné. Na jejich výrobu se s výjimkou víčka a etikety také nepoužívá panenský primární plast. Lahve aviváží budou vybaveny digitálními vodoznaky, pomocí kterých je bude možné automaticky třídit. Změnou prošla i vizáž lahví – nově jsou transparentní, díky čemuž jsou také lépe recyklovatelné a využitelné pro další použití. Původní etiketa byla nahrazena smršťovací a snadno snímatelnou etiketou. Ta bude umět „plavat“ a aby bylo třídění ještě jednodušší, jsou tyto etikety potištěny i speciálními barvami, které nešpiní a nemohou tak znečistit vodu v recyklačním zařízení.
Nový Jar Max Power se nově bude prodávat v lahvi otočené vzhůru nohama a bude mít podobný uzávěr jako kečup. Jedním zmáčknutím získáte optimální množství prostředku a jakmile ho vypotřebujete, nemusíte kupovat novou plastovou lahev znovu. K dostání bude refill v kartonové krabici, ze které si Jar přelijete do opakovatelně použitelné plastové lahve.