zpět na novinky

Polévky Vitana zdobí logo Výrobek šetrný k planetě

Polévky Vitana zdobí logo Výrobek šetrný k planetě

Značka Vitana uvedla v létě jako první na českém trhu označení Výrobek šetrný k planetě. Nízká uhlíková stopa byla spočítána u instantních svačinových polévek, další výrobky budou následovat. Plánem je také hledat ekologičtější obaly.

Změna klimatu a její dopad na zhoršování životního prostředí je nepříjemnou hrozbou pro značnou část obyvatel naší planety a toto téma není lhostejné ani většině českých spotřebitelů. Svoji odpovědnost v této oblasti si uvědomuje také výrobce potravin Orkla Foods Česko a Slovensko, který se zaměřil na snižování uhlíkové stopy již od roku 2014. Za pět let se mu podařilo ve své byšické provozovně snížit uhlíkovou stopu při výrobě o 55 %. Další aktivitou v rámci ochrany životního prostředí je dosažení nízké uhlíkové stopy u svých výrobků. Prvními produkty, které si zaslouží označení logem Výrobek šetrný k planetě, jsou všechny instantní polévky značky Vitana.

„Naše aktivita polévkami do hrnečku nekončí. Už počítáme uhlíkovou stopu také pro polévky na vaření a stále se snažíme snižovat dopad našich výrobků na klima. Třeba tak, že hledáme řešení pro ekologičtější obaly. Věříme, že náš přístup inspiruje i další výrobce potravin a produktů šetrných k planetě bude postupně přibývat,“ uvádí Magdalena Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko, která je zodpovědná za kategorii polévek značky Vitana.

Vitanské instantní polévky do hrnečku mají nižší uhlíkovou stopu než například banán, ovocný jogurt nebo houska se sýrem. Za tím stojí zejména nízké náklady na dopravu a skladování, minimální odpad při zpracování zeleniny a využití elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Za vznikem loga Výrobek šetrný k planetě stojí analýza neziskové organizace CI2, která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje. Její výpočet produktové uhlíkové stopy (PCF – Product Carbon Footprint) určuje celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během životního cyklu určitého výrobku či služby.