zpět na novinky

Pivo jako dárek

Pivo jako dárek

I letos mohli někteří z nás najít pod stromečkem neobvyklý dárek. Například Vánoční 22°speciální pivo z produkce Zámeckého pivovaru Chýše. Etiketu nefiltrovaného a nepasterizovaného pivního moku, vyrobeného z ječného sladu, vody, chmele a kvasnic nakreslil známý český výtvarník a básník Jiří Slíva. Název Dada Bier odkazuje na avantgardní umělecký směr Dadaismus, který letos oslaví 100 let od svého vzniku.

Dadaismus vznikl jako revolta skupiny umělců různých národností proti válečným hrůzám. Umělci propagovali totální anarchii v životě i v kultuře, absolutní svobodu tvorby a umění zbavené sociální funkce. Dále se snažili, aby jejich díla neměla žádný význam – výklad jejich děl byl zcela závislý na divákovi. Lahve s unikátní etiketou byly vyrobeny v limitované sérii 200 kusů.

Plzeňský Prazdroj do prodeje před Vánoci poslal desítky tisíc litrových lahví s patentním uzávěrem. Povedené balení z dílny designéra Ronyho Plesla připomínající soudek zabalil největší tuzemský pivovar do plechové dózy.

Na vánoční trh se vrátilo i Starobrno. V sedmičkové lahvi zabalené do papírové krabice a uzavřené korkovým špuntem přichází s polotmavým 18stupňový speciálem Reserva.

Na Vánoce se také připravily Svijany. Nejrůznější multipacky, skleněný džbánek v obchodních řetězcích doplňuje třináctistupňový nefiltrovaný Kvasničák v litrové masivní skleněné lahvi.

A konečně značka Bernard už druhým rokem poutá pozornost svým svrchně kvašeným pivem Bohemian Ale, které se prodává i v 0,75litrových šampaňských lahvích. Bohemian Ale s 8,2 procenty alkoholu zdobí i korkový uzávěr.