zpět na novinky

Obaly Pepsi v nové vizuální identitě už plní regály v ČR

Obaly Pepsi v nové vizuální identitě už plní regály v ČR

Na sklonku loňského roku byl avizován celosvětový rebranding značky Pepsi. Nyní je již v plném proudu. Nové logo odráží neustálou touhu značky po inovacích, svěžesti a rozvoji kultury. Nový design, který přichází po 14 letech, ztělesňuje ducha popkultury a oslavuje filozofii „Chuť zažít víc“, tedy žízeň po nejlepší chuti koly a touhu po nových a vzrušujících zážitcích.

 „Chuť zažít víc, vnášíme do všech oblastí kultury, v nichž se značka Pepsi angažuje, od sportu přes hudbu, stravování, zábavu a další,“ uvádí Michal Šlechta, ředitel marketingu Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem PepsiCo v ČR.

Výroba Pepsi v České republice probíhá pod křídly společnosti Mattoni 1873 od roku 2018. Hlavní závod vyrábějící Pepsi a další nápoje z portfolia PepsiCo se od roku 1994 nachází na Kolbenově ulici v Praze-Hloubětíně, a od podzimu 2022 se tyto nápoje vyrábějí také v Kyselce u Karlových Varů, kde Mattoni 1873 spustila moderní plechovkovou linku, která dokáže stočit nápoje do více než 10 druhů balení. V ČR se ročně vyrobí skoro 300 milionů balení nápoje Pepsi, které nejen uspokojují domácí poptávku, ale také zásobují slovenský a maďarský trh. Export se realizuje z velké části po železnici. V roce 2023 bylo po železnici přepraveno ze skladu v Hostivaři, který je napojen vlečkou na železniční stanici Hostivař do železniční stanice Kecskemét v Maďarsku celkem 1 161 železničních vozů ve 48 vlacích, ve kterých bylo přepraveno celkem 62 928 palet s výrobky Pepsi. Tato přeprava společnosti umožnila ušetřit (při průměrném počtu 28 palet/kamion) celkem 2 247 jízd kamionů na trase mezi Prahou a Kecskemétem.

         

Proces redesignu Pepsi začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století. Nové logo dostalo nový odvážný typ písma, který odráží sebevědomí značky a její neokázalý přístup,“ popisuje Michal Šlechta. Nové odvážné písmo a elektricky modrá a černá paleta vytváří kontrast, živost a moderní hrany sjednocující modrou barvu Pepsi s černou, která vždy označovala Pepsi Zero Sugar/MAX.  

Rebranding přináší také nové pojmenování oblíbeného nápoje Pepsi MAX na Pepsi Zero Sugar, což lépe reflektuje charakter nápoje. “Název Pepsi Zero Sugar je zcela v souladu s nároky spotřebitelů na zdravější životní styl. Stále oblíbenější Pepsi Zero Sugar nyní nabízíme také ve variantách Mango a Limeta. Spotřebitel tak dostane ještě víc chuťových zážitků, přesně podle naší hlavní filozofie,” doplňuje Michal Šlechta.