Nestlé představilo unikátní přebaly kávy Azera
Společnost Nestlé dlouhodobě oslovuje své zákazníky a sdílí s nimi svůj přístup ke kávě. Právě proto oslovila agenturu Czechdesign a společně uspořádaly soutěž pro designéry a ilustrátory, kteří měli za úkol navrhnout přebal kávy Nescafé Azera.
Vybrat mezi 168 přihlášenými návrhy tři nejlepší nebylo snadné. Nakonec uspěli designéři z UTB a UMPRUM.
Cenu za první místo získal absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) Lukáš Tomek (hlavní foto), ilustrátor z dua Tomski&Polanski. Jeho návrh zaujal svou dynamikou a barevností, ale také originální technikou, kterou autor k tvorbě použil. „Podklad grafiky byl vytvořen mícháním roztoků s pigmenty, poté byl obraz digitalizován, nastříhán v aplikaci Photoshop a barevně doladěn. Chvíle s lahodnou kávou vytváří v městském shonu oázu pro odpočinek a kontemplaci a rozpuštění všech starostí,“ vysvětluje autor.
Stříbro si odnesla Eva Hanzalová, absolventka VŠUP (UMPRUM). U tohoto návrhu porotu zaujalo hlavně perfektní provedení založené na maximálním zjednodušení do ploch a linek a následné dekorativní rozehrání plochy.
Bronz vybojoval student UTB Radoslav Dostál. Pro Azeru navrhl minimalistický design, který na první pohled působí jako abstrakce, skrývá se v něm ale motiv siluet lidí pijících kávu. Porota ocenila eleganci i vystižení tématu, návrh kromě toho dobře doplňuje první dva umístěné tím, že představuje zase úplně jiný přístup.
Autorům nejlepších návrhů bylo uděleno dohromady 110 000 Kč a káva s jejich návrhem se bude prodávat v Čechách a na Slovensku.
Více v červnovém vydání Packaging Herald.