Lidl sníží množství plastů u privátních značek o 20 %
Řetězec diskontních prodejen Lidl Česká republika chce do roku 2025, ve spolupráci se svými dodavateli, snížit množství plastů u svých privátních značek o 20 %. Kromě toho chce mít do sedmi let všechny plasty 100% recyklovatelné.
Lidl tak pokračuje v naplňování cílů v oblasti životního prostředí. „Přispět ke snížení spotřeby plastů je jedním z našich dlouhodobých závazků. Zároveň chceme nakládat s obaly a plasty tak, aby našly další využití. Proto chceme postupně využívat pouze obaly z recyklovatelného materiálu,“ říká k plánu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.
První krok učinil Lidl před rokem, kdy jako první řetězec na tuzemském trhu ustoupil od prodeje jednorázových plastových tašek. Více jsme psali zde.
Postupně se také snaží omezovat množství obalů u nabízeného zboží, například spotřebního, a to tam, kde odstranění plastového obalu není na úkor kvality. Nyní se na redukci plastů zaměří ještě výrazněji.
Za rok 2017 Lidl vyprodukoval ve všech svých prodejnách a logistických centrech 77 034 tun odpadu, z něhož zrecyklovala 90 %. Zbylých 10 % pak tvořil směsný komunální odpad z odpadkových košů u prodejen či v zázemí prodejen a skladů.