Lidl najede na digitální cenovky
Do konce listopadu 2023 plánuje obchodní řetězec Lidl nainstalovat digitální cenovky ve všech svých prodejnách. Centrálně budou řízeny počítačem a veškeré informace se na nich budou měnit automaticky. Kromě časové úspory zaměstnanců prodejen pomohou ušetřit také tisíce tun papíru ročně.
Digitální cenovky vypadají jako běžné papírové, ale nejsou. Nabízí totiž nespočet výhod, které ocení nejen zaměstnanci prodejen, ale také zákazníci. Rozhodnutí nainstalovat je do všech prodejen vyšlo z kladného hodnocení pilotního projektu v pražské prodejně, kde byly od konce listopadu 2022 instalovány. Díky pozitivním ohlasům na projekt odstartovala instalace digitálních cenovek plošně ve všech skladech a v následujících měsících budou zavedeny ve všech prodejnách.
„Digitální cenovky přináší velký přelom v našem podnikání. Díky centrálnímu systému budou všechny změny na cenovkách, ať už se bude jednat o cenu, složení, gramáž a jiné parametry upravovány automaticky. Informace uváděné na cenovkách budou tedy jednotné ve všech prodejnách a ušetří zaměstnancům až 400 hodin práce ročně. Zaměstnanci už totiž nebudou muset tisknout, odesílat a umísťovat aktuální cenovky, o vše se postará centrální systém,“ uvádí mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. V průměru vymění jedna prodejna za rok asi 45 tisíc cenovek, což představuje nemalou zátěž pro zaměstnance prodejen.
Odstranění papírových cenovek bude mít rovněž dopad na úspory v oblasti životního prostředí. „Celková spotřeba papíru pro cenovky je ve všech prodejnách přibližně 3000 tun ročně. Díky digitálním cenovkám docílíme významné úspory papíru a snížíme náš dopad na životní prostředí,“ doplnil mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.