Lidl a Kaufland vyřadí jednorázové plastové výrobky
Na jaře letošního roku oznámil Lidl Česká republika, že do roku 2025 sníží množství plastů u zboží svých privátních značek o 20 %. Prvním krokem bude zrušení prodeje jednorázových plastových výrobků do konce roku 2019 ve všech prodejnách v České republice. Stejným směrem jde i Kaufland, který patří také do skupiny Schwarz. Ten plánuje do roku 2025 snížit množství odpadu alespoň o 20 %.
V Lidlu a Kauflandu si tak už v příštím roce nekoupíte plastová brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití, ale ani vatové tyčinky do uší obsahující plast. Místo nich chtějí řetězce nabízet výrobky z alternativních a recyklovatelných materiálů, na nichž již nyní spolupracují se svými dodavateli.
Ve druhém kroku zruší Lidl i používání jednorázových plastových příborů a brček v segmentu čerstvých potravin a nápojů určených k okamžité spotřebě.
„Naše strategie v oblasti plastů má jasný cíl: plastům se chceme vyhýbat, snižovat jejich množství a recyklovat je. Vyřazením jednorázových plastových výrobků z naší nabídky přispějeme ke snížení jejich používání,“ komentuje rozhodnutí Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za sortiment.
„Šetrnost k přírodě je naší dlouhodobou prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně. Již dnes snižujeme počet různých plastových obalů. Jedním z příkladů jsou K-Bio-banány, které nejsou baleny v plastových sáčcích, ale opatřeny papírovou páskou. Jen tímto uspoříme ročně přibližně 32 tun obalů,“ vysvětluje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.