zpět na novinky

Kofola mění logo. Změny se dočkají lahve i etikety. Za vším stojí agentura Wiktor Leo Burnett.

Kofola mění logo. Změny se dočkají lahve i etikety. Za vším stojí agentura Wiktor Leo Burnett.

Grafickou změnou projde nejen logo ikonického nápoje, ale i celé portfolio značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic. Za proměnou byla dlouhá cesta, která zahrnovala sedm let hledání, desítky návrhů od renomovaných grafických a kreativních studií a několik spotřebitelských testů, z nichž vzešel vítězný návrh. Nový prvek v podobě ikonického lístku lékořice v srdci vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett.

Značka Kofola je dnes vnímána jako součást československé tradice a kulturního dědictví, pro mnohé je považována za lovebrand. Změnit jeden z hlavních prvků, díky kterému ji zákazníci kdykoliv a kdekoli poznají, vyžadovalo velkou odvahu i opatrnost.

„Svět kolem nás se neustále vyvíjí, stejně jako naši zákazníci i naše portfolio. Bylo tedy načase, aby se značka s novou identitou posunula a byla relevantní i pro mladé dospělé. Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětluje Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly.

„Oslovili jsme téměř všechna významná designová studia v ČeskoSlovensku, dokonce pár zahraničních. Viděli jsme nepřeberné množství přístupů a pohledů. Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. Objevilo se i neoretro nebo futuristické návrhy. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ popisuje zážitky s hledáním nové identity Kofoly Pavol Chalupka. 

Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.

Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje a stal se ikonickým prvkem značky, nově obklopuje tvar srdce – protože Kofola vždy byla, je a bude o lásce. Současně se text v samotném logu zmodernizoval.

Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity budou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se budou Kofoly postupně převlékat. První produkty v novém designu se na trhu objeví před Velikonocemi. V restauracích a hospodách se s novou identitou mohou zákazníci setkat hlavně v rámci chystané letní kampaně.

Paralelně se změnou identity dojde i k posunu vizuálního jazyka v marketingové komunikaci značky.