zpět na novinky

DACHSER zaváží centrum Prahy elektrokoly

DACHSER zaváží centrum Prahy elektrokoly

Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic startuje pilotní projekt zásobování centra Prahy pomocí nákladních elektrokol. Systém využívá nově založený mikrohub Depot.Bike u stanice metra Florenc. Společnost navazuje na zkušenosti s alternativním způsobem doručování na poslední míli v centrech velkých evropských metropolí, jako jsou Paříž, Malaga, Stuttgart a další.

Od pilotního projektu si slibuje otestování využití nákladních elektrokol v reálném pražském provozu s ohledem do budoucna, kdy by mohlo dojít k regulaci vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy.

„Centrální oddělení výzkumu a vývoje celé naší skupiny DACHSER mimo jiné testuje vozidla na alternativní pohon a navrhuje nové koncepty pro bezemisní doručování v oblasti městské logistiky,“ říká Jan Pihar, generální ředitel DACHSER Czech Republic, a dodává, „díky tomu máme s používáním nákladních elektrokol již řadu zkušeností z mnoha evropských měst, a tak rozhodnutí spustit pilotní projekt v Praze bylo nasnadě. A to i přesto, že město prozatím k restriktivním opatřením nesáhlo.“

DACHSER plánuje v pilotním projektu zásobování pěších zón v Praze 1. Každé ráno doručí do mikrohubu v centru města nákladní vozidlo z pobočky DACHSER Kladno zásilky pro denní rozvoz, které potom postupně rozveze nákladní elektrokolo. Postupně by se zavážení nákladními elektrokoly mohlo rozšířit i na městské části Prahy 4, Prahy 5 a Prahy 7. Příjemci zásilek pak budou obchody s módním zbožím, servisy, prodejny zdravotnického materiálu, DIY markety a další. „Postupné nahrazení menších rozvozových aut na konvenční pohon, je jediná udržitelná cesta, jak centru Prahy odlehčit a napomoci ke zlepšení smogové situace, a my k tomu v souladu s naší firemní strategií udržitelného rozvoje chceme aktivně přispívat,” uvádí dále Jan Pihar.

DACHSER bude používat elektrokola typu Velotaxi Bring, která mají ložnou plochu o velikosti 0,4 ldm a uvezou náklad o velikosti jedné europalety naložené do výšky 1,2 m s maximální hmotností 250 kg. Nejprve bude společnost zavádět distribuci krabicových zásilek, v budoucnu by chtěla přejít i na dekonsolidaci palet přímo v průběhu doručovací trasy. Snaha by měla vyústit v inteligentní koncept doručování za pomocí mixu různých typů vozidel.

Pilotní projekt se bude průběžně vyhodnocovat i v rámci provozovatele mikrohubu Depot.Bike, který provozuje český specialista na elektrokola ─ ekolo.cz ve spolupráci s Technickou správou komunikací Praha a Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy. První výsledky se dají očekávat po 6 měsících reálného provozu.

Elektromobily a nákladní elektrokola byly nasazeny i ve Stuttgartu.