Chytré lahve na víno bojují proti padělkům
Norská společnost Thinfilm, zabývající se inteligentními technologiemi, oznámila partnerství se společností G World, globální firmou specializující se na řešení transparentnosti a odpovědnosti. Výsledkem je první chytrá lahev na víno ovládaná tištěnou elektronikou.
Lahev je opatřena patentovaným NFC OpenSense tagem společnosti Thinfilm a globálně patentovaným Samscan procesem od firmy G World, který spotřebitelům poskytuje prokázání pravosti produktu a zároveň výrobcům pomáhá v boji proti padělkům. Nové řešení bude sloužit k odhalování padělků v celém dodavatelském řetězci.
NFC OpenSense tagy jsou tenké flexibilní tagy, které pomohou detektovat produkt například prostřednictvím smartphonu. Štítky obsahují jedinečné identifikátory, které firmám umožňují ověření a sledování produktů na úrovni jednotlivých položek.
Současné výzkumy uvádí, že 50 až 70 % vín prodaných v Číně mohou tvořit padělky. U prémiových značek jde dokonce o vyšší číslo. „Věřím, že toto řešení bude přínosem pro spotřebitele a výrobce značek, kteří vyžadují autentický produkt,“ řekl generální ředitel G World, Grant Shaw. „Jako jeden z hlavních vývozců prémiových vín z Austrálie do Číny se zaměřujeme na zajištění autenticity a kvality našich vín. Proto jsme nadšeni spoluprací s G World a Thinfilm,“ dodává Anthony Wilkes, generální ředitel společnosti Ferngrove.