Češi privátní značky kupují hlavně kvůli jejich příznivé ceně
Podle průzkumu, který nedávno zrealizovala společnost BILLA ve svých prodejnách, se ukázalo, že produkty vlastních, respektive privátních značek nakoupilo za posledních 6 měsíců celkem 87 % stálých zákazníků.
Téměř polovina se pro koupi rozhodla na základě příznivé ceny, více než čtvrtina produkty privátní značky koupila na základě poměru ceny a kvality. Pouze 10 % dotázaných kupuje výrobky privátních značek pro jejich kvalitu.
Ti, co privátní značky nekupují, jim nejčastěji nedůvěřují, považují jejich kvalitu za nízkou, případně kupují jen výrobky (brand), se kterými mají zkušenost. O dvojí kontrole výrobků privátních značek vědělo pouze 9 % respondentů.
V současné době nabízí BILLA celkem 1567 výrobků vlastních značek od 250 dodavatelů, z nichž 143 jsou české firmy. Za rok 2017 zakoupili zákazníci celkem 260 442 666 ks produktů privátních značek BILLA, což představuje téměř 17,5 % celkového obratu firmy.
Ti, kteří za posledního půl roku koupili produkty privátní značky, často nespatřují žádné nevýhody výrobků (45 %). Pokud nějakou nevýhodu vidí, je to nejčastěji nízká kvalita (61 %), lacině působící obal (11 %), nebo neznámý výrobce či země původu (7 %).