Budvar má za sebou opět velice úspěšný rok
Budějovický Budvar, národní pivovar, v roce 2021 meziročně zvýšil svůj zisk před zdaněním o 13,61 % na celkovou hodnotu 422,5 mil. Kč. Dosáhl tak nejlepšího výsledku za posledních dvacet let. Za úspěchem stojí především export.
Celkový výstav se i navzdory vloni trvající pandemii meziročně zvýšil o 4,56 % a může se těšit z celkového objemu 1,809 mil. uvařených hektolitrů. Tržby pivovaru v roce 2021 překročily hranici 3 mld. Kč a dosáhly 3,115 mld. Kč.
„Jsem rád, že nerosteme pouze v objemech, ale ještě rychleji v tržbách a nejrychleji v zisku, a že se nám daří pokračovat v plnění naší strategie,“ uvedl k výsledkům Petr Dvořák, ředitel Budějovického Budvaru, a dodává: „Sázíme na kvalitu a prodáváme produkty z dražšího prémiového portfolia. Zároveň nacházíme efektivitu a provozní úspory uvnitř firmy.“
Velkou zásluhu na dosažení rekordních cifer si připsaly především exportní trhy Budějovického Budvaru. Pivovar minulý rok exportoval do více než 70 zemí světa pivo o celkovém objemu 1 328 824 hektolitrů, kdy hovoříme o meziročním nárůstu 11,3 %. Nejvýznamnějšími exportními trhy byly již tradičně Německo, Polsko či Spojené Království. Vyhlídky do roku 2022 jsou vzhledem ke ztrátě ruského trhu citelně horší.
„Už nyní je zřejmé, že očekáváme velmi náročný rok. Musíme se vypořádat s výpadkem dodávek na ruský trh a současně s enormním nárůstem nákladů za veškeré klíčové vstupy. Jenom navýšení nákladů činí v celoročním odhadu téměř 200 mil. korun. Zopakování rekordních výsledků z loňského roku bych letos spíše neočekával,“ uvedl Petr Dvořák.
Budvar i v minulém roce pokračoval v realizaci rozvojového plánu, který byl zahájen roku 2015 a reinvestoval do svého rozvoje. Na investice v roce 2021 vynaložil celkem 347 mil. Kč. Areál pivovaru se tak rozrostl o novou plechovkovou linku se skladovou kapacitou 40 000 plechovek za hodinu a rovněž byla dokončena přístavba nových CK tanků. Více o investici zde.
Dobré obchodní výsledky Budějovického Budvaru rovněž poskytly prostor naplňovat misi, kterou si stanovil, a tedy pomáhat poctivému českému pivovarnictví a podporoval ty, které baví pivo stejně jako národní pivovar. Ve spolupráci s minipivovary Obora, CLOCK, Nachmelená opice a Axiom uvařil Budvar čtyři limitované edice. Doposud navázal spolupráci téměř s 30 minipivovary.