Nový závod Ballu vyrobí miliardy plechovek za rok
Přední světový výrobce hliníkových nápojových plechovek Ball Corporation 28. dubna slavnostně zahájil výstavbu nového moderního výrobního závodu v průmyslové zóně Panattoni Pilsen Digital Park. Investice ve výši 4,5 miliardy korun vytvoří až 200 nových pracovních míst.
Společnost vyrábí nápojové plechovky v Dýšině u Plzně již více než 25 let a nový moderní výrobní závod na Borských polích v Plzni zahájí provoz začátkem roku 2023. Reaguje tím na rychle rostoucí poptávku po recyklovatelných nápojových plechovkách v Evropě i po celém světě. Nový výrobní závod bude na ploše přes 100 000 m2 s možností dalšího rozšíření.
Na slavnostním ceremoniálu poklepala Carey Causey, prezidentka společnosti Ball Beverage Packaging pro region EMEA, společně s Pavlem Šindelářem, primátorem města Plzeň, na „základní kámen“ nového závodu. Ten byl vytvořen z bloku použitých hliníkových nápojových plechovek tak, aby symbolizoval jejich recyklovatelnost.
Zleva: Mandy Glew, viceprezidentka Ball pro oblast EMEA, Christina Sharkey, obchodní rada velvyslanectví USA, Radek Mádr, ředitel společnosti Ball Beverage Packaging ČR, Carey Causey, prezidentka společnosti Ball pro oblast EMEA, Eva Jungmannová z agentury CzechInvest, Pavel Šindelář, primátor města Plzeň, Pavel Sovička, ředitel společnosti Panattoni, Milan Kratina, ředitel společnosti Accolade a Atsushi Matsukawa, ředitel společnosti Kajima.
Hliníkové plechovky jsou celosvětově nejrecyklovanějším nápojovým obalem. Jen v Evropě se jich recykluje v průměru 76 %, v Německu pak až 99 %. Recyklovaný hliník lze použít opakovaně a v podstatě donekonečna s minimálními ztrátami. Jeho zpracování a přetvoření na novou plechovku trvá pouhých 60 dní. „Poptávka po udržitelnějších obalech obecně prudce roste. Je proto nezbytné, aby naše společnost pokračovala v investicích, které podpoří nejen náš růst, ale i růst našich zákazníků a celé společnosti,“ řekla Carey Causey.
Předpokládaná výrobní kapacita nového závodu bude v řádu nižších miliard vyrobených plechovek za rok. „Významná část produktů bude směřovat k našim zákazníkům v blízkém zahraničí, ale samozřejmě také k našim zákazníkům v České republice. Samozřejmě budeme hledat příležitosti pro to, aby se naše plechovky ve větší míře dodávaly i v rámci České republiky,“ uvedl Radek Mádr, ředitel společnosti Ball Beverage Packaging ČR a dodal: „Od začátku března jsme spustili velkou náborovou kampaň. Naše nové zaměstnance musíme zaučit a proškolit, aby byli včas připraveni na zahájení výroby v roce 2023. Tento proces zabere několik měsíců, proto nabíráme už dnes. Nabízíme stabilní pracovní místa v rychle se rozvíjejícím odvětví. Věřím, že o práci v našem špičkovém provozu bude v řadách místních manuálně zručných a technicky nadaných zaměstnanců velký zájem. Těšíme se, že v nadcházejících měsících přivítáme a vyškolíme další pracovníky z Plzeňska.
Pavel Šindelář uvedl, že si váží takových podnikatelů, kteří do krajské metropole přináší významné investice. Ředitelka Divize investic a zahraničních aktivit agentury CzechInvest Eva Jungmannová v průběhu slavnostního setkání uvedla, že rozvoj společnosti Ball Beverage Packaging je v Česku rozhodně vítán, protože jde o úspěšně zavedeného a společensky odpovědného investora se zaměřením na recyklovatelné materiály šetrné k životnímu prostředí. I proto již v roce 2019 CzechInvest pomohl firmě získat investiční pobídku na investici firmy v celkové výši téměř 900 milionů korun do nově instalovaných technologií. Jejím účelem bylo zlepšit procesy, efektivně využít zdroje a kapacity a podpořit udržitelný rozvoj i růst společnosti v regionu.