Ariel představil ergonomický snadno otevíratelný a uzavíratelný obal
Značka Ariel od společnosti Procter & Gamble uvedla na trh nový lepenkový obal ECOCLIC, který se při zavírání jednoduše zacvakne a lze jej také jednoduše otevřít. Zároveň ale zůstává zabezpečený před otevřením dětmi. Pokud by podle výrobce všichni uživatelé kapslí Ariel začali používat nový box ECOCLIC, mohli bychom v Evropě ušetřit více než 6 500[1] tun plastů ročně.
Novému obalu předcházelo důkladné testování s více než 2 500 spotřebiteli po celé Evropě a trvalo déle než čtyři roky. Do testování se zapojili také rodiče malých dětí, osoby s poruchami obratnosti, zraku a kognitivních funkcí.
Box ECOCLIC, se kterým jste se mohli seznámit i během veletrhu FACHPACK, je z více než 70 % vyroben z recyklovaných vláken. Samotný produkt, kapsle Ariel, se vyrábí s nulovým odpadem z výroby, který by putoval na skládky. Díky novému boxu se navíc vejde na přepravní paletu o 48 % balení více.
Kromě menšího množství plastů je nově navržený obal Ariel ergonomičtější a po správném zaklopení se ozve hlasité „cvaknutí“, které informuje o tom, že byla krabička bezpečně uzavřena. To zaručuje bezpečí i pro děti, které by chtěly krabičku otevřít.
Nové balení má také nejnovější hmatové značení a je na něm využita unikátní technologie NaviLens. Ta pomáhá osobám s poruchami zraku, obratnosti nebo kognitivních funkcí. Označení ve tvaru pračky, které je vyraženo na vnější straně obalu, bylo vyvinuto společností P&G takovým způsobem, aby pomohlo lidem se ztrátou zraku snadno identifikovat, že kupují prací prostředek.
Po instalaci aplikace NaviLens mohou uživatelé naskenovat výrobek prostřednictvím fotoaparátu na svém mobilu a získat důležité informace o obalu a výrobku, a to buď zvukem, nebo velkým čitelným textem, a s velkou přesností lokalizace místa, kde se výrobek nachází. Umožňuje to ozvučené rozšířené reality. Kódy NaviLens lze skenovat na více než 12krát větší vzdálenost než klasické QR nebo čárové kódy.
[1] V porovnání se současnými plastovými obaly značky Ariel na základě skutečných prodejů od července 2020 do června 2021 v Evropě (týká se primárních i sekundárních obalů).