zpět na novinky

Proč byste se měli do předpovědi prodejů opřít?

Proč byste se měli do předpovědi prodejů opřít?

Ekonomika zpomaluje a dopad na zákazníky je jasný. Dříve byli ochotní nakupovat prémiové produkty, dnes šetří.

Třetina produktů na trhu se vyrábí pod privátní značkou. Výrobce dokáže své vlastní značky distribuovat vícero kanály, privátní značky ale může prodat pouze jednomu odběrateli. Vyhněte se prázdným regálům a zklamaným zákazníkům nebo naopak zbytečnému plýtvání, které dnes rezonuje úplně celým trhem.

Alfa a omega jsou správná data

Všechny předpovědi stojí a padají na datech. Pro předpověď není potřeba pětiletá historie prodejů. Důležitější je, jaká data sbíráte. Čím dříve začnete s forecastingem, tím dřív začnete sbírat data, která skutečně potřebujete a dnes o nich určitě nevíte. Evidujete například, kde se chystá otevřít konkurenční obchod? Uvažujete nad tím, jak ovlivňují vaše prodeje národní kampaně nebo mezinárodní dny?

Není forecasting jako forecasting

Všichni většinou začínají s šikovnou nákupčí, která ví, kolik zboží prodala a podle toho objedná zboží na další rok. Firma ale časem vyroste a zjistí, že potřebuje pokročilý nástroj, zpravidla to bývá makry nabitý excel nebo nástroj postavený na statistickém modelu. Bohužel počet vlivů, které tyto modely dokáží souběžně sledovat je velmi omezený.

Moderní forecasting založený na umělé inteligenci a metoda Random Forest poskytuje velmi rychlé výstupy, které jsou jasně interpretovatelné a vyřeší drtivou většinu problémů, ať je to kanibalizace nebo substituce artiklů. Jak metoda Random Forest funguje se dočtete ZDE.

Jsme Sluno, IT firma, která pomáhá klientům z retailu a logistiky zefektivnit práci ​ve skladech, na centrále, na prodejnách nebo v e-shopu. ​Tvoříme a nasazujeme systémy, ​které snižují náklady a zrychlují byznys. Poradíme si se správou skladů obchodního řetězce i s nasazením robotů do logistického centra.​

Všechny reference najdete na ​www.sluno.eu/reference/