Lepší evidence plastových obalů usnadní jejich recyklaci

Lepší evidence plastových obalů usnadní jejich recyklaci

Sdružení EPS ČR spojilo síly s experty na odpadové hospodářství ze společnosti Cyrkl. Cílem výzkumu bylo zmapování oblasti maloobchodního prodeje a identifikování segmentů, které mají potenciál pro vznik odpadního pěnového polystyrenu (EPS). Z šetření mimo jiné vyplynulo, že by lepší analýze vyprodukovaného množství odpadního EPS a jeho další recyklaci jednoznačně prospěla podrobněji členěná evidence plastových obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2024.

Obaly pro e-commerce ideálně s pravidelnými tvary

Obaly pro e-commerce ideálně s pravidelnými tvary

Dobrá zpráva pro prodejce potravin: Ve většině případů není pro on-line maloobchod potřeba vyvíjet žádné nové obaly, aby je moderní vychystávací roboty dokázaly spolehlivě uchopit. Vyplývá to ze studie, kterou vypracoval výrobce obalů Greiner Packaging společně s TGW Logistics a s inovačním a kompetenčním centrem logistikum.RETAIL při Univerzitě aplikovaných věd Horního Rakouska.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2024.

FMCG přechází na „eko obaly“ pomalu

FMCG přechází na „eko obaly“ pomalu

Podle průzkumu společnosti Aquapak mezi britskými obalovými experty přechází trh rychloobrátkového zboží na ekologičtější obaly příliš pomalu. Téměř 90 % oslovených si přeje jejich zavádění v rychlejším tempu. Podobné množství chce přestat používat plastové obaly.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

Mezi privátními značkami a řetězci chybí propojení

Mezi privátními značkami a řetězci chybí propojení

Privátní značky se na regálech českých retailových řetězců prosazují stále více. Už dávno nejde pouze o cenové hity. Vedle diskontních značek s nízkou cenou při zachování dobré kvality zahrnují i prémiové značky, které konkurují „značkovým“ produktům. Všechny významné retailové řetězce mají v portfoliu několik privátek. Otázkou zůstává, zda si je spotřebitel dokáže spojit s příslušným řetězcem. Dobře si vede podle výzkumu společnosti Ipsos značka Pilos z Lidlu.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

Britská „mattonka“ se horlivě angažuje v zálohování lahví

Britská „mattonka“ se horlivě angažuje v zálohování lahví

Nová studie společnosti Suntory Beverage & Food Great Britain and Ireland (SBF GB&I), výrobce nápojů Lucozade a Ribena, zjistila, že zálohovému systému by se dobře přizpůsobila většina spotřebitelů. Ukázala, že přestanou s plastovými lahvemi zacházet jako s odpadem během sedmi týdnů.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

Vhodný design obalů může ušetřit miliardy dolarů

Vhodný design obalů může ušetřit miliardy dolarů

Společnost DS Smith představila vlastní plán Circular Design Principles, který vznikl na základě průzkumu. Z něj mimo jiné vyplynulo, že vhodný design obalů, používaných především v online nakupování, by mohl celosvětově ročně ušetřit na logistických nákladech 46 miliard USD. Pět uvedených principů designu obalů, vytvořených ve spolupráci s neziskovou nadací Ellen MacArthur Foundation, by mělo firmám pomoci při navrhování optimálních obalů s ohledem na cirkulární ekonomiku.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Pandemie zamíchala kartami v prodeji nealka

Pandemie zamíchala kartami v prodeji nealka

Letní období s sebou přináší růst poptávky po sezonních kategoriích, pro které jsou měsíce červen až srpen nejsilnější částí roku. Po prvním čtvrtletí dochází každoročně ke zvyšování prodejů také u nealkoholických nápojů, i když koronavirová pandemie zamíchala kartami a prodeje se vymykají standardnímu vývoji. Například letošní duben a květen byly v segmentu nealka podprůměrné.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Podíl samolepicích etiket roste

Podíl samolepicích etiket roste

Nové, šesté vydání zprávy AWAreness: Global Pressure-sensitive Label Market 2020 od Alexander Watson Associates (AWA) potvrzuje, že k nejpoužívanějším typům etiket patří samolepicí. Jejich podíl tvoří 40 % celosvětového trhu s etiketami. A nejen to – v roce 2019 vzrostl o 3,3 %.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

E-commerce očima asociace APEK

E-commerce očima asociace APEK

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) sdružuje podnikatele a firmy z oblasti e-commerce. Aktuálně jde přibližně o 600 firem, mezi nimiž nechybějí největší hráči na trhu, jako jsou například Alza.cz, MALL.CZ nebo rohlik.cz. Podíl on-line nákupů na celkovém maloobchodu v České republice již dosáhl 13 % a stále roste.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

V ON-LINE NÁKUPECH FMCG VEDE PRAHA

V ON-LINE NÁKUPECH FMCG VEDE PRAHA

V posledních dvou letech se účastníci maloobchodního prodeje rychloobrátkového zboží (FMCG) zabývají tématem nákupů po internetu velmi často. Během doby celkem nedávné navíc došlo k různým přesunům ve vlastnictví internetových obchodů, čemuž se nevyhnuly ani internetové obchody nabízející rychloobrátkové zboží.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Podpora zálohování PET lahví klesá

Podpora zálohování PET lahví klesá

Lidé nemají dostatečné informace k fungování systému záloh na PET lahve (způsob vracení, skladování a dalšího využití). Po seznámení s navrhovanými parametry podpora záloh klesá. O studii institutu INESAN informovalo Spotřebitelské fórum.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Známky ochlazování trhu s etiketami

Známky ochlazování trhu s etiketami

Po červnové zprávě o zpomalení poptávky po samolepicích etiketových materiálech v roce 2018 potvrdilo známky ochlazování trhu i aktuální vydání zprávy FINAT RADAR, jež monitoruje trh za uplynulých šest měsíců.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Výdaje na nápoje pro nejmenší vloni klesly

Výdaje na nápoje pro nejmenší vloni klesly

Výrobky speciálně určené pro děti do dvou let věku měly v období prosinec 2017 – listopad 2018 pouze 1,5% podíl na celkových výdajích českých domácností za rychloobrátkové zboží, celkově se jednalo o přibližně čtyři miliardy korun, které za ně domácnosti zaplatily.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

I při nákupu pet foodu rozhoduje obal

I při nákupu pet foodu rozhoduje obal

Mezi výrobci krmiv pro domácí mazlíčky vládne ve Velké Británii silná konkurence, jelikož značky usilují o získání většího podílu z britského trhu (v přepočtu 130 mld. Kč). Uvedené číslo podle předpovědí dále poroste, jelikož 45 % všech domácností ve Velké Británii nyní vlastní nějakého mazlíčka. Potřeba vyniknout mezi konkurencí proto nebyla nikdy naléhavější.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

V Česku třídí komunální odpad 73 % obyvatel

V Česku třídí komunální odpad 73 % obyvatel

Z výsledků provedených výzkumů zaměřených na problematiku postojů obyvatel k třídění odpadu je patrné, že v České republice třídí komunální odpad již 73 % obyvatel. V dlouhodobém srovnání je v této souvislosti zřejmé, že od roku 2003 se tento podíl navýšil o 10 procentních bodů z výchozích 63 %.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Pohled spotřebitele na obaly v e-commerce

Pohled spotřebitele na obaly v e-commerce

Jak navrhnout dobrý B2C zasilatelský obal v e-commerce? Podle aktuálního výzkumu agentury Ipsos je pro spotřebitele nejdůležitější, aby zasilatelský obal byl odolný, umožnil snadnou manipulaci a nenavyšoval cenu výrobku nebo dopravy.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Domácnosti stále sázejí na nápoje v PET lahvích

Domácnosti stále sázejí na nápoje v PET lahvích

Zajímavé údaje přinesl výzkum společnosti GfK Czech zaměřený na vývoj podílu obalových materiálů pro studené nealkoholické nápoje. Z monitoringu porovnávající prosinec 2016 – listopad 2017 a prosinec 2013 – listopad 2014 bylo například zjištěno, že u zkoumaného segmentu preferují domácnosti produkty v PET lahvích.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

TOP 10 obalových trendů pro příští desetiletí

TOP 10 obalových trendů pro příští desetiletí

Podle agentury Smithers Pira způsobí customizace a online konektivita do roku 2027 převrat v obalovém průmyslu. Očekávat můžeme dále zkvalitňování obalů a vývoj BALENÍ pro e-commerce.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Čteme informace na obalech potravin a drogerie?

Čteme informace na obalech potravin a drogerie?

Všechny uvedené údaje týkající se čtení informací na obalech potravin a drogerie vyplývají z výsledků průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK (Consumer Tracking) za rok 2016. Vyplývá z něho například, že informacím na obalech věnuje největší pozornost starší generace. Naopak rodiny s dětmi na studování údajů na obalech nemají čas.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Top téma okurkové sezony je dvojí kvalita potravin

Top téma okurkové sezony je dvojí kvalita potravin

Odborná komise z VŠCHT v Praze vybrala celkem jednadvacet výrobků prodávaných v různých zemích pod stejnou značkou. Testy odhalily, že z nich bylo třináct odlišných, pět mírně odlišných a tři byly stejné. Obdobné průzkumy přitom proběhly i v dalších středoevropských zemích se stejnými výsledky.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Design obalu je černým koněm ve světě marketingu

Design obalu je černým koněm ve světě marketingu

Podle studie společnosti Nielsen by marketéři měli věnovat ještě více pozornosti obalovému designu. Je všeobecně známo, že většina finálních rozhodnutí o nákupu konkrétního produktu probíhá až přímo před regálem, a přitom obalový design je stále jeden z nejméně oslavovaných aspektů marketingu.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

TOP 9 obalových trendů pro rok 2017

TOP 9 obalových trendů pro rok 2017

Nedávná zpráva společnosti Nielsen potvrdila, že design obalu patří mezi klíčové faktory ovlivňující úspěšnou pozici produktu či značky na trhu. Poutavý vzhled balení je dokonce mocnější než televizní reklama.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Dominantním obalem v kategorii nápojů je PET lahev

Dominantním obalem v kategorii nápojů je PET lahev

Nápoje nakupuje každá česká rodina. Je to jedna z větších kategorií v nákupním koši českých domácností, v rámci výdajů má 15% podíl. Obsahuje studené alkoholické a nealkoholické nápoje a teplé nápoje. Z hlediska nakoupeného objemu tato kategorie meziročně roste. Nejčastěji se nakupují nápoje v PET lahvích.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Češi rádi třídí, ale málokdo ví přesně jak

Češi rádi třídí, ale málokdo ví přesně jak

Je všeobecně známo, že Česká republika patří v oblasti třídění odpadu mezi špičku Evropské unie. Ve srovnání s ostatními státy si drží 6. příčku. Odpad u nás třídí 72 % populace. Přestože jsou Češi, Moravané a Slezané aktivní, mají značné mezery ve správnosti umístění jednotlivého odpadu.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Polovina baleného FMCG se prodává v plastech

Polovina baleného FMCG se prodává v plastech

Největší obalovou kategorií v rychloobrátkovém zboží jsou plastové obaly, ve kterých se nakupuje 50 % všech balených výrobků. Druhou příčku mezi obalovými materiály si dlouhodobě drží papír/lepenka. Třetí v pořadí obalů je tradiční sklo.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Význam balení a POP roste

Význam balení a POP roste

Promoční akce, vizibilita produktu v regále nebo na displeji stejně jako jasný a atraktivní obal a promoční akce patří ke klíčovým impulzům, které ovlivňují spotřebitele, aby daný produkt vložil do nákupního košíku. Až 87 % nákupního rozhodnutí se děje přímo v místě prodeje, což mimo jiné dokazuje, že role POP a balení roste.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Aliance bojuje za oživení výroby polymerů

Aliance bojuje za oživení výroby polymerů

Podle nejnovějších statistických údajů Plastics Europe z července 2015 došlo za prvních pět měsíců roku 2015  proti stejnému období roku 2014 k poklesu výroby plastů o 3,2 %. Na straně zpracování plastů došlo k růstu o 2,0 %.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.