Prodej piva v plechovkách výrazně roste
Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven se letos v červnu prodalo o 73 % plechovkového piva více než před rokem. Prodeje piva ve skle přitom neklesají. Obliba prodeje baleného piva roste na úkor čepovaného piva v hospodách. To dříve tvořilo většinu prodaného piva v Česku, loni to ale už bylo méně než 40 %.
Češi pijí stále méně piva v restauracích, naopak zájem o pivo v obchodech dlouhodobě roste. Tento trend se v současné době výrazně odráží právě na vyšších prodejích piva v plechovkách. Například Kaufland za prvních sedm měsíců letošního roku už prodal o třetinu plechovkového piva více než za celý rok 2016. O růstu, byť méně výrazném, mluví také řetězce Globus nebo Makro.
Vyšší zájem o plechovky už samozřejmě zaregistrovaly i pivovary, potvrzuje Pavel Barvík, mluvčí Pivovarů Staropramen, dvojky na českém trhu. „My jsme na tento trend reagovali již v roce 2015, kdy jsme investovali více než sto milionů korun do nové plechovkové linky ve Staropramenu. Tato investice nám jednak rozšířila kapacitu výroby. Zároveň jsme tím rozšířili možnosti našich balení, to znamená druhů plechovek i jejich velikostí,“ řekl Radiožurnálu Barvík.
Jednička na českém trhu – Plzeňský Prazdroj – aktuálně v plechovkách prodává zhruba každé sedmé pivo, říká jeho mluvčí Jitka Němečková. „Vzhledem k tomu, že se poptávka po plechovkovém pivu jak doma, tak i na zahraničních trzích neustále zvyšuje, rozhodli jsme se letos v červnu otevřít novou plechovkovou linku.
ZDROJ: Radiožurnál