4 obalové trendy pro rok 2017
Podle designového studia KlienMaus nás v roce 2017 čekají na obalovém trhu z hlediska designu čtyři hlavní trendy. Prvním je maximální jednoduchost, vyplývající ze současného přesyceného světa. Jednoduchost nesouvisí s leností, ale naopak s vyjádřením svěžesti a poctivosti. Design přesně identifikuje, co zákazník hledá a jednoduše to vyjádří. Výsledkem je důvěryhodnost a síla obalu.
Druhým trendem je geometrie v grafickém designu. Ta by měla prostřednictvím vzorů a tvarů vyjadřovat jednoduchost, poctivost a srozumitelnost. Také paleta barev je omezená. Využívat se bude kontrast, například černá a bílá.
Třetím trendem je návrat do minulosti. Design se vrací k ruční výrobě s důrazem na detail, což u spotřebitelů vyvolává pocit vyšší hodnoty. Nejde však pouze o převzetí starých forem a technik. Design vychází z kombinace tradičních a moderních metod.
Poslední trend vychází s rostoucí obliby si výrobky vystavovat v policích domácností. Ať už jde o balení čokoládové tyčinky, sklenice s potravinami nebo krabičky na tampóny, měla by značka a její grafický design vyjadřovat lidskost, ale také dlouhou životnost výrobku.