PROSINCOVÉ VYDÁNÍ PLNÉ PŘEKVAPENÍ

PROSINCOVÉ VYDÁNÍ PLNÉ PŘEKVAPENÍ

Vážené čtenářky a čtenáři,

přípravy na Vánoce jsou pro mnohé z nás v plném prou­du. To obaláři už asi mají TOP sezonu za sebou a připra­vují se na další. Do prosincového vydání jsme pro vás připravili řadu vánočních překvapení a ti, kteří nechávají shánění dárků na poslední chvíli, v nich určitě najdou inspirace.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2024.

VYDEJTE SE S NÁMI NA FACHPACK A DALŠÍ ODBORNÉ TOP AKCE

VYDEJTE SE S NÁMI NA FACHPACK A DALŠÍ ODBORNÉ TOP AKCE

Vážené čtenářky a čtenáři,

měsíce září a říjen jsou po klidnějším létu ve jménu vele­trhů a dalších odborných akcí. Do čela pelotonu bych si dovolila zařadit FACHPACK. Do Norimberku se v září vy­dala téměř čtyřicítka českých vystavovatelů, kteří se na výstavní ploše určitě „neztratili“ – stejně jako návštěvníci z Česka. Mezi prezentujícími firmami byli staří matadoři, ale také nováčci. Z rozhovorů byl patrný optimismus vůči budoucímu ekonomickému vývoji. Pojítkem „stánkařů“ byl i letos akcent na udržitelná obalová řešení.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2024.

„OKURKOVOU SEZONU“ NA STRÁNKÁCH PACKAGING HERALDU ROZHODNĚ NEPROŽIJETE!

„OKURKOVOU SEZONU“ NA STRÁNKÁCH PACKAGING HERALDU ROZHODNĚ NEPROŽIJETE!

Vážené čtenářky a čtenáři,

letošní léto je jedna pořádná „Matějská“ – počasí jede jak na horské dráze. Příjemné deštíky, tedy alespoň v Praze a okolí, střídají tropické teploty. Pro mě ideální klima. Stejně příjemné by pro vás mohlo být i listování srpnovým vydáním magazínu Packaging Herald.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

DOBA PŘEJE SPORTU I OBALŮM

DOBA PŘEJE SPORTU I OBALŮM

Vážené čtenářky a čtenáři,

květen byl pro většinu Čechů, Moravanů a Slezanů plný nervů, ale s tím nejšťastnějším koncem. Věřili v něj snad jen ti největší optimisté. Já mezi ně nepatřila, ale o to víc jsem si vítězství užívala. Ano, mám na mysli pro nás zlaté mistrovství světa v hokeji. Punc mu dodalo domácí prostředí se skvělými fanoušky a bylo pomyslným sed­mým hokejistou na ledové ploše.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

ZÁLOHOVAT SE BUDE, ALE…

ZÁLOHOVAT SE BUDE, ALE…

Vážené čtenářky a čtenáři,

i v dubnovém vydání se hned v několika článcích zamě­říme na zálohování PET lahví a nápojových plechovek, které budí emoce a stejně jako politika společnost roz­děluje na dva nesmiřitelné tábory. Je téměř jisté, že zá­lohovat budeme, otázkou zůstává kdy. Pravděpodobně budeme jednou z posledních zemí v blízkém okolí. Zda jde o správný krok, ukáže budoucnost.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

UDRŽITELNOST JE MODERNÍ

UDRŽITELNOST JE MODERNÍ

Vážené čtenářky a čtenáři,

komu se v lednu stýská po Vánocích, doporučuji mu se vydat koncem ledna, respektive příští rok začátkem února, do Frankfurtu nad Mohanem, kde se koná trio veletrhů Creativeworld, Ambiente a Christmasworld. Právě tam jsme byli pozváni společností Happy Mate­rials, oficiálním partnerem organizátora veletrhů Messe Frankfurt.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

POVINNÉ ZÁLOHOVÁNÍ ROZDĚLUJE SPOLEČNOST

POVINNÉ ZÁLOHOVÁNÍ ROZDĚLUJE SPOLEČNOST

Vážené čtenářky a čtenáři,

ani podzim nebyl pro obalový trh vůbec nudný. Povinné zálohování PET lahví a plechovek je na spadnutí a stalo se dalším ožehavým tématem, které rozděluje odbor­nou i veřejnou společnost. Proti jsou například zástupci stovek obcí. Ti investovali nemalé finanční prostředky do žlutých kontejnerů a nechápou, proč se má fungující systém třídění měnit. Kromě toho je všeobecně známé, že ve sběru PET lahví patříme k premiantům.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2023.

STÁLE SE NĚCO DĚJE!

STÁLE SE NĚCO DĚJE!

Milé čtenářky a čtenáři,

vděčným redakčním tématem je už nějakou dobu e-commerce. Vždy je o čem psát. Dávno na ni sázejí i tradiční obchody. Nový e-shop spustila v září do ostrého provozu například Billa. Její ambicí je stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin. Do robotizovaného pracoviště v Ostravě zase investoval on-line prodejce reklamního textilu MALFINI.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2023.

OKURKOVÁ SEZONA PRO OBALÁŘE NEPLATÍ

OKURKOVÁ SEZONA PRO OBALÁŘE NEPLATÍ

Milé čtenářky a čtenáři,

okurková sezona jako synonymum pro letní prázdniny už dávno neplatí – a pro obalový průmysl zvlášť. Důkazem je informacemi nabité srpnové vydání. Opět se vrátíme k povinnému zálohování PET lahví. Po nadšení se objevují pochybnosti. Některé průzkumy ukazují opačný trend. Lidé se obávají ještě většího zdražování, na které jsme už všichni přecitlivělí. Dvě třetiny oslovených by omezily nákup ještě dražších nápojů v petkách, a každý devátý by je dokonce přestal nakupovat.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2023.

OBALY SE OCITLY V CENTRU DĚNÍ

OBALY SE OCITLY V CENTRU DĚNÍ

Milé čtenářky a čtenáři!

Obalový trh je aktuálně středem zájmu. Frekventovaným tématem je například zálohování PET lahví a plechovek. Široká „laická“ veřejnost je podle průzkumů jednoznačně pro celoplošné zálohování. Odborná už tak jasno nemá. A možná i proto, že demokratičtí politici poslouchají lid, předložili nedávno návrh, jak na to. Inspiraci mohli hledat i ve vybraných obchodních řetězcích, kde už zálohový systém funguje v testovacím provozu.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2023.

OBALOVÝ TRH SE OTŘESE V ZÁKLADECH

OBALOVÝ TRH SE OTŘESE V ZÁKLADECH

Milé čtenářky a čtenáři,

máloco rozhýbalo diskuse o obalech tak jako návrh no­vého nařízení Evropského parlamentu a Rady o obalech a obalových odpadech [Packaging and Packaging Waste Regulation (PPWR)] zveřejněný Evropskou komisí 30. lis­topadu 2022. Schválen by měl být letos na podzim.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2023.

„UDRŽITELNÁ FAKTA“

„UDRŽITELNÁ FAKTA“

Milé čtenářky a čtenáři,

pro milovníky kultovní hudební skupiny Led Zeppelin a piva jsme připravili obalovou a technologickou per­ličku. Majitel pivovaru Beavertown Brewery a současně syn kapelníka jedné z nejúspěšnějších rockových skupin Robert Plant, jak už se na potomka rockera sluší, navště­voval od mládí s otcem hospody v anglickém hrabství West Midlands. A právě tam vznikla touha mít vlastní pivovar. Z Craft Beer postupně vyrostl jeden z největších londýnských pivovarů s ambicemi být nejmodernějším závodem na britských ostrovech. Potvrzuje to významná investice do technologického zařízení v severolondýn­ském Enfieldu. Prioritou provozu je pochopitelně i udrži­telnost, například v podobě solárních panelů.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

FINÁLE ROKU SE 44

FINÁLE ROKU SE 44

Milé čtenářky a čtenáři,

magazín Packaging Herald s vámi oslaví již osmé Váno­ce. Naší ambicí bylo a stále je vytvoření moderní plat­formy pro sdílení informací mezi všemi subjekty (nejen) v obalové branži. Výjimkou nebude 44., prosincové vy­dání.

I tentokrát se nám podařilo získat exkluzivní informace napříč celým oborem. Vydejte se s námi do světa pré­miových čokolád, které si zasloužily výjimečný obal. Za designovými trendy pro rok 2023 zamíříme do zahraničí. Jsou mezi nimi stálice, ale i nové přístupy.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2022.

ALESPOŇ AKCE SE ROZJELY NA PLNÝ PLYN…

ALESPOŇ AKCE SE ROZJELY NA PLNÝ PLYN…

Už zase lítáme. Reálně i metaforicky. V září a říjnu ne­víme, kam dříve skočit. Zváni jsme na veletrhy, soutě­že, reportáže, semináře nebo na odborné firemní akce. Například sérii firemních prezentací uspořádala pro své zákazníky a vybrané novináře společnost KURZ. V prostorách svého sídla v německém Fürthu pro ně připravila prohlídku inovativních strojů a průkopnických procesů pro obalový průmysl včetně etiket.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2022.

PO HORKÉM LÉTU SE TĚŠME NA AKCEMI NABITÉ ZÁŘÍ A ŘÍJEN

PO HORKÉM LÉTU SE TĚŠME NA AKCEMI NABITÉ ZÁŘÍ A ŘÍJEN

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

většina z nás si po vynucené pauze konečně užívá léto podle svých představ a možností. Cestovní kanceláře dokonce přestaly nabízet zájezdy v režimu last minute. Hotely jsou plné a letiště praskají ve švech. I já jsem se vydala po dvouleté abstinenci konečně zase k moři. Volba padla na nejmenovanou severoafrickou zemi. Kromě požitku z nekonečného blankytně zbarveného moře mě srdce zabolelo při pohledu na „moře“ plastu, paradoxně v námořnické modré, všude za branami turistických resortů. Ve stejné oblasti jsem byla před 13 lety a podobné scenérie si nepamatuji.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

NAŠE ŽIVOTY V ON-LINE PROSTŘEDÍ VZKŘÍSILY TOLIK POTŘEBNÉ ŽIVÉ KONTAKTY

NAŠE ŽIVOTY V ON-LINE PROSTŘEDÍ VZKŘÍSILY TOLIK POTŘEBNÉ ŽIVÉ KONTAKTY

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

po téměř dvou letech on-line života, kdy jsme většinu akcí sledovali na monitorech, se konečně potkáváme na živých firemních akcích, konferencích, kongresech i veletrzích. Škoda, že účast na všech nestíháme, ale i tak jsme jich navštívili dost.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

VÁLKU MŮŽE ROZHODNOUT I ŠPATNÁ LOGISTIKA

VÁLKU MŮŽE ROZHODNOUT I ŠPATNÁ LOGISTIKA

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

poslední dva pandemické roky se mi editorialy nepsaly vždy snadno. A to jsem netušila, co nás čeká. Jako bychom se přes Ukrajinu vrátili do stavu bezmocnosti, která naši zemi ovládla v letech 1938 a 1968. Nejsem politoložka ani politička, a proto se hlubším komentářům hodnotícím tragédii kousek za našimi hranicemi vyhnu, i když mé stanovisko je jednoznačné.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

OTEPLOVÁNÍ PŘEDCHÁZÍ UVOLŇOVÁNÍ

OTEPLOVÁNÍ PŘEDCHÁZÍ UVOLŇOVÁNÍ

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

na oteplování si ještě počkáme, ale máme zde již konečně uvolňování. Věřím, že se můžeme těšit na „živé“ tiskové konference a zajímavé press tripy a konečně se potkáme i na tuzemských nebo zahraničních veletrzích a konferencích. První vlaštovky se již začínají objevovat– s jakými informacemi přiletí, na to si počkáme až do dubnového vydání magazínu Packaging Herald.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

FIRMY SE NEBOJÍ INVESTOVAT!

FIRMY SE NEBOJÍ INVESTOVAT!

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

máme pro vás pozitivní zprávy. Firmy investují. Výsledkem jsou nové moderní provozy. Život se tak ani v době „pandemie“ naštěstí nezastavil. Uvozovky jsem použila proto, že statistickou podmínkou pandemie je 1 600 nemocných, přesněji pozitivních, na 100 tisíc lidí, což naštěstí nesplňujeme. Ale zpět k investicím. Například Coca-Cola HBC otevřela v Praze svůj aktuálně nejnovější a nejmodernější plně automatizovaný sklad za téměř 500 milionů korun.

Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

TĚŠME SE NA „SVĚT PO COVIDU“

TĚŠME SE NA „SVĚT PO COVIDU“

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

po boji s koronavirem jsou nyní někteří podnikatelé ve fázi ekonomické nejistoty. Prognózy se liší. Optimisté předpovídají hospodářský růst kolem 5 %. Ti opatrnější připomínají aktuální problémy automobilek. Ta největší už hlásí omezení výroby, aktuálně dokonce hrozí kvůli nedostatku čipů úplné zastavení výroby, což by se mohlo v růstu negativně odrazit. Věřím, že ŠKODA AUTO to dá, pěsti ale držím především dodavatelům, kteří jsou na automobilce existenčně závislí.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

NENÍ TAK ZLE, JAK SI MYSLÍME…

NENÍ TAK ZLE, JAK SI MYSLÍME…

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

prázdniny jsou v plném proudu, počasí je trochu jako na houpačce. Na houpačce naštěstí není průmysl, který se podle ekonomických výsledků vymanil z covidového šoku a je už na úrovni před pandemií. Výsledky by mohly být dokonce lepší. To brzdí především narušení mezinárodních dodavatelsko-odběratelských řetězců. Například často zmiňovaný nedostatek čipů, což se negativně odráží v tuzemském ekonomickém tahounu – automobilovém průmyslu. Nedostatek vstupních materiálů vede k jejich dramatickému zdražení. Své o tom vědí i firmy působící v obalové branži.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

BOJ O VSTUPNÍ SUROVINY!

BOJ O VSTUPNÍ SUROVINY!

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

v dubnovém vydání jsme psali o boji plastikářského, sklářského a papírenského průmyslu s nedostatkem surovin. Nejsou v tom bohužel samy. Doslova v kritické situaci se ocitají také firmy působící v oblasti nákupu, prodeje a oprav europalet, které bojují o přežití. Důvodů je více. Například kritická situace na trhu kulatiny a řeziva. Těch jenedostatek – a dřevěné europalety bez nich nevyrobíte. Pandemie ochromila některé distribuční řetězce. Na trhu je proto nedostatek například i hřebíků, ale také pracovní síly.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

OBALOVÝ SVĚT ODOLÁVÁ PANDEMII

OBALOVÝ SVĚT ODOLÁVÁ PANDEMII

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

plastikářský, sklářský i papírenský průmysl se potýká s nedostatkem surovin. Přitom pandemie výrazně zvýšila poptávku po lékařských, farmaceutických a zdravotnických výrobcích a ty je třeba do něčeho zabalit. A to se promítlo i do vnímání plastů, jejichž image se změnila k lepšímu. Na své si v éře pandemie přijdou i lepenkáři. Především další boom v e-commerce zvýšil poptávku hlavně po obalech z vlnité lepenky. V uplynulém roce jich čeští výrobci prodali o 7 % více.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

OBALOVÝ SVĚT SE NEZASTAVIL!

OBALOVÝ SVĚT SE NEZASTAVIL!

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

aktuální vydání magazínu Packaging Herald plynule navazuje na prosincové, které bylo plné designově zajímavých obalů a nových technologií. Hned hlavní téma nás zavede do světa automatizace. Dozvíte se například, že její míra v České republice roste, ale v porovnání s Jižní Koreou nebo Německem stále výrazně zaostává. A tak mě napadá, že by nebylo marné, kdybychom za nimi zaostávali i v počtu nakažených covidem.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

BLÝSKÁ SE UŽ KONEČNĚ NA LEPŠÍ ČASY?

BLÝSKÁ SE UŽ KONEČNĚ NA LEPŠÍ ČASY?

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

rok 2020 začal kvůli provalení neznámé epidemie v Číně neradostně, vše vyvrcholilo koronavirovou tsunami. Ta se prohnala všemi obydlenými a možná i neobydlenými kontinenty. Doufejme, že se nyní díky vakcínám začíná blýskat na lepší časy.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

KORONAVIRUS JAKO TEST NAŠÍ RESILIENCE

KORONAVIRUS JAKO TEST NAŠÍ RESILIENCE

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

zvýšená resilience není vůbec zadarmo, a pokud ji budeme chtít získat, bude nás to něco stát.

Stejně jako na jaře všichni opět prožíváme značně komplikované období. Jen chování mnohých se otočilo o 180 stupňů. Připadá mi, že solidaritu vystřídala sobeckost a někteří se snaží hájit především své vlastní zájmy.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

INSPIRACI PRO VÁŠ BYZNYS A INOVACE JE JIŽ 5 LET!

INSPIRACI PRO VÁŠ BYZNYS A INOVACE JE JIŽ 5 LET!

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

začneme s trochou statistiky, která nemusí být vždy nudná. Magazín Packaging Herald je s vámi již pět let. Za tu dobu jsme vám elektronicky i poštou poslali 30 vydání a na webových stránkách vás informovali o více než 1500 novinkách nejen z obalového trhu. Realizovali jsme 50 rozhovorů a reportáží dokonce více než 70. Připravili a rozeslali 126 newsletterů.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Vracíme se do normálu

Vracíme se do normálu

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

po nedobrovolném zmrazení ekonomiky se firmy pomalu vracejí do dříve zajetého výrobního režimu. Rovněž služby a prodeje byly znovu nastartovány a všichni věříme, že brzy naberou předkoronavirovou rychlost. O pozitivním vývoji svědčí i témata v červnovém vydání magazínu.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

„TRÉNUJTE SE, ABYSTE VIDĚLI POZITIVA VE VŠEM.“ RALPH SMART

„TRÉNUJTE SE, ABYSTE VIDĚLI POZITIVA VE VŠEM.“ RALPH SMART

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

psát úvodník v tak turbulentní době je více než riskantní. Co platí dnes, zítra již nemusí. Byly zrušeny tuzemské i zahraniční veletrhy, výstavy i konference a nejistota se stále vznáší nad pořádáním dosud nezrušených nebo posunutých akcí. Jejich seznam přinášíme v agendě.

Pandemie COVID-19, jak už to u krizí bývá, přináší i určitá pozitiva.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

 

Neváhejte a nazujte sportovní obuv, letošní maraton akcí je v plném běhu

Neváhejte a nazujte sportovní obuv, letošní maraton akcí je v plném běhu

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

nový rok je v plném proudu, kalendáře nám začínají opět neúprosně zaplňovat různé akce a některé z nich jsme měli možnost již zažít. A těmi začneme. Na konci ledna proběhl ve Frankfurtu Paperworld, jehož ústředním tématem byla chytrá řešení, konkrétně ukázky kanceláří budoucnosti, kde nám k vysokým výkonům pomohou smart solutions. Veletrh se konal společně s Christmasworld. Návštěvníci si tak mohli od přetechnizovaného světa odpočinout uprostřed tradičních hodnot, které symbolizují právě Vánoce.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Nezadržitelný čas…bude také jednou udržitelný a recyklovatelný?

Nezadržitelný čas…bude také jednou udržitelný a recyklovatelný?

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

většina z nás se jistě shodne, že nejnáročnější období, alespoň z hlediska pracovního nasazení, je v letošním roce již za námi. A že i v jeho závěru bylo rušno, potvrzuje také obsah prosincového vydání magazínu Packaging Herald. Hned na úvod se s námi vrátíte do Norimberku, kde zářijový FachPack vystřídal neméně inspirativní veletrh BrauBeviale. Také na něm byl patrný všudypřítomný trend udržitelnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Green packaging barví podzim

Green packaging barví podzim

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

ústředním tématem veletrhu FachPack byly ekologické nebo chcete-li udržitelné obaly, což přesně odráží aktuální atmosféru na obalovém trhu. V podobném duchu je koncipováno podzimní vydání Packaging Herald. Oslovené firmy nikdy nezapomenou zmínit reprezentanta eko obalu. A proto právě ty se linou jako červená nit téměř celým magazínem.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

 

I okurková sezóna může nabídnout zajímavé čtení

I okurková sezóna může nabídnout zajímavé čtení

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

k létu neodmyslitelně patří prázdniny a v novinářské branži i okurková sezona. Nic moc se neděje, a kdo může, tráví čas co nejdál od práce. Sehnat zajímavé podklady pro články proto není vůbec jednoduché. O to více je potěšující, že se nám to v srpnovém vydání podařilo. Důkazem je nejen rekordní počet stránek, ale troufám si říci i kvalitní obsah.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Zálohy ano, nebo ne?

Zálohy ano, nebo ne?

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

žhavým tématem posledních měsíců je zavedení zálohového systému na petky. Iniciátoři opatření, v jejichž čele stojí
Karlovarské minerální vody, věří, že zavedení záloh by znamenalo snížení environmentálních dopadů celého systému
sběru, třídění a recyklace nápojových obalů, a hlavně zaručilo zvýšení sběru PET lahví na devadesát procent. Tato očekávání podkládají různými studiemi.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Ve víru investic

Ve víru investic

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

jako každoročně v dubnovém vydání našeho magazínu vás musím upozornit hned na několik zajímavých jarních akcí. Konkrétně 25. a 26. dubna doporučuji zajet do Mikulova, kde se již tradičně koná v krásném prostředí místního zámku konference Den automatizace a značení.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Zaměřeno na velká témata

Zaměřeno na velká témata

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

e-shopy jsou stále velké téma, v loňském roce hlásily dvouciferný růst. A nárůst objednávek znamená mít propracovanou logistiku. Možná proto si ji ti největší hráči zajišťují sami. Druhou možností je svěřit logistiku do rukou odborníka. O tom, jak vše funguje, se můžete přesvědčit hned v několika reportážích.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Po náročném podzimu nás čeká klidnější prosinec

Po náročném podzimu nás čeká klidnější prosinec

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

jak jsme avizovali, předpoklad se naplnil a letošní podzim byl pro většinu z vás z hlediska nabídky akcí hodně náročný. Obsah prosincového vydání magazínu Packaging Herald je toho důkazem. Hned na úvod se s námi vydejte do Norimberka na veletrh BrauBeviale, který navštěvují kromě expertu z oblasti nápojové techniky také milovníci pivního moku. V rubrice Veletrhy/výstavy/akce vám přinášíme zajímavé postřehy i z dalších konferencí a odborných akcí.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Čeká nás doba bezplastová?

Čeká nás doba bezplastová?

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, 

zdá se, že největším nepřítelem lidstva je v současné době plast, petky obzvlášť. Výrobci se prostřednictvím svých PR agentur předhánějí ve štvanici plast „ukřižovat“. Dokonce vznikají různé iniciativy a kampaně, například NEPETUJ a Dost bylo plastu. V řadě takových aktivit s užitečným materiálem plastem soucítím. Má své negativní stránky, ale ty najdeme i u ostatních materiálů.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Těšme se na akcemi nabitý podzim!

Těšme se na akcemi nabitý podzim!

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

po teplotně nadprůměrném jaru a tropickém létě nás čeká akcemi šťavnatě prošpikovaný podzim. Kdo nevěří, ať se podívá do diáře akcí na straně 6. Obaláři si zcela jistě nenechají ujít zářijový FachPack, na který se chystá 1500 vystavovatelů. Jaké novinky pro vás pořadatel připravil tentokrát?

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Jarní projekty jsme zvládli v plavkách

Jarní projekty jsme zvládli v plavkách

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

v dubnovém editorialu jsme vás upozornili na řadu zajímavých odborných akcí, které vás již tradičně v jarním období čekají. Pro ty, kteří se jich nemohli zúčastnit, jsme z většiny připravili reportáže. Například z třetího ročníku konference zaměřené na automatizaci průmyslového balení a značení, která se nově uskutečnila pod názvem DAZ. V rámci doprovodného programu zde byla představena i speciální automatická linka, jejíž funkčnost si mohli účastníci sami otestovat.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Jaro nabité akcemi!

Jaro nabité akcemi!

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

v některých případech se rada opakuji, a proto vás stejně jako loni i v letošním dubnovém editorialu musím upozornit na řadu zajímavých jarních odborných akci. Začít můžeme konferenci DAZ, pod jejímž názvem se skrývá Den automatizace a značeni, která se koná v atraktivním prostředí zámku v Mikulově. Pořadatele, společnosti Bottling Printing a Alvey Manex, program již třetího ročníku konference zaměřili na automatizaci, robotizaci a digitalizaci.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Realita nepřímé úměrnosti: za špatné služby zaplatíme víc

Realita nepřímé úměrnosti: za špatné služby zaplatíme víc

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
e-shopy na konci starého a začátku nového roku již tradičně hlásí rekordy, doručovatelé tento extrémní nápor nezvládají, což v tak hektickém období lze i pochopit. Co ale pochopit nelze, jsou aktuální služby České pošty. Ta své zdražování zdůvodnila vyšší kvalitou servisu. Jak to s tím vylepšováním služeb myslí seriózně, jsem si otestovala v posledních dnech osobně.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Prosincový Packaging Herald ve svátečním „obalu“

Prosincový Packaging Herald ve svátečním „obalu“

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI, 

pomalu, ale jistě se blíží nejhektičtější, ale také nejpříjemnější období v roce, Vánoce. Plné ruce práce mají především balíkoví přepravci a kurýrní služby. O to více potěšující je počin DHL Express, společnosti, která se zapojila do projektu Českého rozhlasu Ježíškova vnoučata a stala se oficiálním bezplatným doručovatelem dárků zasílaných do domovů pro seniory po celé České republice. 

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

A je zde další pořádná dávka inspirativního čtení!

A je zde další pořádná dávka inspirativního čtení!

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, 

V minulém úvodníku jsme vám slíbili podzim nabitý odbornými akcemi v čele s mnichovským veletrhem Drinktec, na němž jsme nemohli chybět. Výsledkem je osm stránek plných novinek (12, 14 a 58 až 63) v aktuálním vydání. A vypozorovali jsme hned několik trendů. Spotřebitelé preferují, snad s výjimkou ruského trhu, menší formáty balení a plechovky. Důkazem byla řada zajímavých ukázek právě z oblasti nápojových plechovek v různých velikostech a neobvyklých designech. V souladu s trendem convenience zde byly k vidění plechovky s možností opakovaného uzavření.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Po letní pohodě se připravme na rušný podzim

Po letní pohodě se připravme na rušný podzim

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

jedním z ústředních témat okurkové sezony je dvojí kvalita potravin. Jak to ve skutečnosti s šizením obyvatel z bývalého východního bloku je, jsme se pokusili rozšifrovat na stranách 55 až 57. Klidnější letní období brzy vystřídají měsíce, které jsou tradičně nabité odbornými akcemi. Vše odstartuje Retail in Detail, jehož hlavním tématem bude nový zákazník a jeho cesty k nákupnímu rozhodnutí. Od 11. září propukne opět po čtyřech letech mnichovský veletrh Drinktec.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

Prognóza o informačně nabitém jaru se vyplnila!

Prognóza o informačně nabitém jaru se vyplnila!

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

v dubnovém úvodníku jsme avizovali řadu zajímavých jarních akcí a naše předpověď se z větší části splnila. O tom, jak byly uplynulé měsíce informačně a odborně nabité, se přesvědčíte na následujících stránkách červnového vydání.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

 

Informačně šťavnaté jaro

Informačně šťavnaté jaro

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

s příchodem jara se můžeme těšit na řadu zajímavých odborných akcí. Začneme druhým ročníkem konference ObalTrend, kterou pro vás přímo na zámku v Mikulově připravily od 27. do 28. dubna společnosti Bottling Printing, Alvey Manex a Ekobal. Zvláštní důraz bude tentokrát kladen na to, co nás všechny zajímá nejvíce – na ukázky úspěšných projektů z oboru průmyslové automatizace v oblasti balení, označování obalů a mnohé další.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Uživatelé na scéně

Uživatelé na scéně

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

i přes hektický prosinec a neméně pro nás všechny náročný leden se nám opět podařilo získat zajímavé materiály a připravit další články se zaměřením na uživatele obalových řešení. Tedy skupinu, která nás všechny tak inspiruje, a proto se jejím názorům, zkušenostem i požadavkům na obaly a související technologie pravidelně na stránkách magazínu
Packaging Herald věnujeme.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Díky za letošek a s chutí a optimismem do roku 2017!

Díky za letošek a s chutí a optimismem do roku 2017!

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

je jisté, že tahounem letošních Vánoc budou v tržbách opět e-shopy, které už během roku lámaly rekordy. Pokolikáté už? V říjnu se tržby z maloobchodu provozovaného prostřednictvím internetu nebo zásilkových služeb zvýšily o více než 23 procent! Na vánoční čísla si ještě počkáme, ale odhady jsou velice ambiciózní. Opravdový boom propukne v období výplat po 10. prosinci, tedy v momentě, kdy k vám dorazí magazín Packaging Herald. Tento trend se přirozeně týká i obalářů, kteří v e-shopech vidí obrovský potenciál.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

MSV: ROBOTY OPĚT NA SCÉNĚ

MSV: ROBOTY OPĚT NA SCÉNĚ

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

po letním odpočinku, který pro většinu z nás k času prázdnin patří, jsme rovnýma nohama skočili do neúprosné pracovní reality. E-mailové schránky pod tíhou pozvánek na různé veletrhy a kongresy praskají ve švech. Všechny se nedají stihnout, ale na některých většina z vás nemohla chybět.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

 

Packaging Herald slaví první narozeniny!

Packaging Herald slaví první narozeniny!

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

magazín Packaging Herald slaví první výročí od svého uvedení na trh. Hodnocení necháme na vás, ale podle dosavadních ohlasů cítíme, že nás obalový trh přijal, což je příjemné, ale zároveň zavazující. Potvrdilo se také, že roste preference odborného zpravodajství v on-line prostředí a že do budoucna více a více nynějších čtenářů tištěných verzí odborných časopisů plánuje číst jen elektronické verze! Proto vedle tištěné verze magazínu budeme i nadále maximálně zdokonalovat naše on-line média.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

 

Na Drupě to žilo, ale možná šlo i o život…

Na Drupě to žilo, ale možná šlo i o život…

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

Drupy, svátku polygrafie, jak se někdy nazývá, jsem se zúčastnila poprvé a musím přiznat, že předčila veškera má očekávní. Hlavně z hlediska návštěvnosti. Na některé stánky jsem se dokonce davy lidi ani neprobojovala. A nešlo o studenty, jak tomu bývá na podobných událostech u nás.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

V obalech se nyní sází na kontrast

V obalech se nyní sází na kontrast

Možná jste zaznamenali, že obaly se zjednodušují a trend udávají světové značky, například Starbucks, Apple nebo Gap. Z hlediska písma se začínají používat free hand fonty, písmena, která jsou ručně kreslená, kombinovaná se symboly. V kategorii barev boduje bílá barva nebo tisk jednou barvou. V obalech se zkrátka nyní sází na vysoký kontrast – ideálně. To vše zaznělo na semináři Speciality obalového designu pořádaného Obalovým institutem SYBA.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Navštivte náš stánek na EmbaxPrintu

Navštivte náš stánek na EmbaxPrintu

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

Oživení trhu nasvědčuje doslova smršť v pořádání veletrhů, seminářů, konferencí… Například nedávný Retail Summit hlásí vysokou účast. A obalová branže nechce zůstat pozadu. V první polovině letošního roku se uskuteční celá řada událostí pokrývajících různé oblasti obalového oboru. Důkazem je naplněný diář na str. 6., kam se všechny akce zdaleka nevešly.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016

Kurz, podle kterého teď jedeme, je správný

Kurz, podle kterého teď jedeme, je správný

VÁŽENÉ ČTENÁŘKY, VÁŽENÍ ČTENÁŘI,

V redakci magazínu Packaging Herald oslavujeme. Jak jinak než opatrně, jsme přece jen stále v České republice a chceme se s vámi o naši radost podělit! Z průzkumu, na který uprostřed rozesílky našeho prvního vydání magazínu Packaging Herald odpovídali především výrobci a dodavatelé obalových materiálů nebo jejich uživatelé, a který si u agentury STEM/MARK objednal časopis – Svět balení – jsme se dozvěděli veskrze pozitivní zprávy.

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

Inspirace pro Váš byznys a inovace je konečně tady

Inspirace pro Váš byznys a inovace je konečně tady

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
právě jste obdrželi historicky první elektronickou verzi vydání B2B magazínu Packaging Herald. Časopisu o novinkách a trendech v obalovém průmyslu a souvisejících odvětvích doma i v zahraničí. Díky elektronické verzi, která je rovněž volně ke stažení na portále www.packagingherald.cz, budete mít ke všem informacím kdykoliv přístup i v budoucnu. O týden později vyjde tištěná verze Packaging Herald. Chybět nebude na MSV Brno, FachPacku Norimberk, Brau Beviale a podzimním logistickém kongresu SpeedChain.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.