Coca-Cola restartuje známou kampaň Share a Coke
Koncept kampaně Share a Coke, který vznikl v Austrálii v roce 2011 a rozšířil se postupně do dalších více než 70 trhů v Evropě a USA, je jedním z vůbec nejúspěšnějších v historii značky. V rámci kampaně, která běžela i v České republice, Coca – Cola nahradila svoje loga na lahvích křestními jmény typickými pro danou zemi. Její hnací silou bylo sdílení mezi spotřebiteli.
Nová generace kampaně s názvem Share a Coke and Song staví na podobné principu sdílení zkušenosti, ale posouvá ji blíže k sociálním médiím. Zákazníci budou moci naskenovat název jedné ze 70ti ikonických skladeb z obalu výrobku, upravit je v aplikaci Shazam a publikovat s hashtagem kampaně. Jde o praktickou ukázku některých soudobých trendů v obalovém průmyslu, jako jsou personalizace, interaktivní marketing a digitální tisk.
„Byli jsme nadšení úspěchem Share a Coke a chceme na něj navázat a překonat ho. Tentokrát budeme ještě osobnější a chceme vidět ještě více emocí“, plánuje Racquel Haris Mason, vice presidentka firmy Coca-Cola. „Vytváříme úplně nový způsob napojení spotřebitele na značku přes zážitek, jehož nosičem je obal“, doplňuje ji kolega Joe Belliotti, který má ve firmě Coca-Cola na starosti netradiční formy marketingu. „Jsme zvědaví, zda kampaň v lidech oživí vzpomínky na dobu a situace, se kterými mají vybrané skladby spojené, a jsme si jistí, že pro mladou generaci to bude svým způsobem objevné“.
Do Share a Coke byly vybrané skladby s emočně nabytými tématy jako láska, flirtování, přátelství, ale také třeba motivace nebo vítězství.
Kompletní přehled skladeb je dostupný na adrese www.shareacoke.com