VCHD Cargo vyzkoušela po vozidlu na LPG i elektriku
Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo zveřejnila výsledky testování elektrického nákladního vozidla eActros od automobilky Mercedes-Benz. To ukázalo 200kilometrový dojezd soupravy se dvěma výměnnými nástavbami na jedno nabití, čas dobíjení z 20 % do plné baterie 45 minut a příjemný uživatelský komfort. Zkušenosti s testováním tak byly veskrze pozitivní.
VCHD Cargo má ve své flotile přes 220 tažných vozidel na konvenční pohon. S ohledem na budoucnost evropských přeprav je však otevřená novým alternativám a hledá cesty pro realizaci nízkoemisních a bezemisních přeprav. Ve svém provozu už testovala nákladní vozidlo na LPG a letos otestovala vlajkovou loď bezemisní nákladní techniky automobilky Mercedes-Benz – eActros 300 L.
Motorové nákladní vozidlo eActros 300 L (6×2) s motorem o výkonu 330 kW a celkovou hmotností 27 000 kg je určeno pro přepravu nákladu ve výměnné nástavbě/nástavbách. Je vybaveno 8tunovou vlečnou řiditelnou zvedací nápravou pro připojení až dvou výměnných nástaveb za sebou.
Výrobce předurčuje eActros pro těžké distribuční přepravy v městském prostředí a uvádí dojezd až 330 km, přičemž ten se může lišit mimo jiné podle topografie, chování řidiče, venkovní teploty, podle nákladu a nástavby.
Testované nákladní vozidlo VCHD Cargo nasadila na přání zákazníka na pravidelnou vnitrostátní linku. Tahač realizoval přepravy jako tandemová souprava se dvěma výměnnými nástavbami mezi dvěma sklady ve vzdálenosti cca 65 kilometrů. Přepravoval výrobky elektrotechnického průmyslu s vyšší hmotností, která měla vliv na reálný dojezd vozidla. Vozidlo nasazené na kolečkovou přepravu mezi dvěma sklady mělo realizovat trasu tam a zpět ve vzdálenosti 130 km dvakrát denně. Celkem tedy najelo 2 x 130 km a muselo být v jednom dni dvakrát dobito.
„Zkušenosti s testovaným modelem eActros byly veskrze pozitivní, testovali jsme v chladnějším počasí a s vysokým zatížením, což snižuje výdrž baterie na jedno nabití,“ uvádí Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo. Oceňuje také vysoký uživatelský komfort pro řidiče a řadu bezpečnostních prvků už v základní výbavě. „Nasazení takových vozidel do pravidelného provozu je nicméně stále závislé na tom, zda budou zadavatelé přeprav připraveni pokrýt zvýšené náklady spojené s pořízením a provozem takové bezemisní techniky,“ uzavírá Petr Kozel.