zpět na novinky

REWE zavádí bezobalové řešení české firmy

REWE zavádí bezobalové řešení české firmy

Německý maloobchodní řetězec REWE, který v Česku provozuje supermarkety Billa a Penny Market, se rozhodl zákazníkům ve svých obchodech v Německu nabídnout bezobalové moduly české firmy Miwa.

Ty umožňují nakupovat potraviny typu těstovin, oříšků, rýže či cereálií do opakovaně použitelných vratných nádob, a zamezit tak zbytečnému plýtvání obaly i jídlem. Nyní REWE technologii testuje v jedenácti svých obchodech v různých německých městech, například v Kolíně nad Rýnem a v Bonnu. Miwa obdobně spolupracuje i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert. Dále také například s řetězcem Aldi ve Velké Británii.

Pro nás jde zatím o největší pilotní projekt v segmentu maloobchodu. Ostatní řetězce si naši technologii na začátku testují většinou jen v jednom až třech obchodech, tady půjde rovnou o obchodů jedenáct. Německo je pro nás zajímavý trh, který velmi slyší na ekologická řešení a opakovaně použitelné obaly tam vedle velké části veřejnosti podporuje i tamní nová legislativa,“ řekl výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

„Vedení řetězce se hodně zajímalo o hygienické a digitální standardy našeho řešení, o bezpečnost a efektivitu prodeje. Oceňovali také, že jsou bezobalové moduly uživatelsky příjemné a pro zákazníky snadno pochopitelné. Jsme rádi, že se nám daří navazovat spolupráci s takto významnými hráči navzdory tomu, že evropský maloobchodní trh se nyní musí vzpamatovávat ze série problémů jako inflace, válka na Ukrajině, dozvuky covidu a podobně,“ dodává Mirek Lizec.

REWE bude v bezobalových modulech prodávat primárně zboží v bio kvalitě. Na rozdíl od klasických bezobalových řešení nebude v obchodech docházet k žádné přímé manipulaci s otevřenými potravinami například při přesypávání. Dodávka produktu probíhá v uzavřených kapslích, které se vždy jen vloží do bezobalové stěny. Právě takové řešení REWE preferovalo, zaručuje totiž naprostou hygieničnost a maximální trvanlivost potravin.

Miwa do obchodů REWE nainstalovala své nové moduly druhé generace. Ty v sobě mají nově integrovaný dvouřádkový displej s váhami, zákazník tak v každém okamžiku vidí, kolik zboží si již odsypal a za jakou cenu. Celý systém je nyní také vybaven novou elektronikou a softwarem. Moduly druhé generace rovněž umožňují prodej i větších produktů, které by dříve neprošly otvorem kapsle. U potravin, které mají tendenci se při násypu zasekávat, nově pomohou integrované vibrace.

Řešení společnosti Miwa pro maloobchodní řetězce je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi výrobci, obchody a servisním centrem – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležitý je pro obchodníky také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu.

A jak přesně fungují bezobalové moduly pro koncové zákazníky? Zákazník si přímo na místě prodeje vezme zálohovanou opakovaně použitelnou nádobu. Případně si přinese nádobu svoji, v takovém případě ji na modulu musí nejprve zvážit, aby platil skutečně jen za váhu vybraného produktu. Poté si zákazník na integrovaném displeji vybere konkrétní produkt a jemně zatlačí nádobou na násypník. Nádoba se začne plnit a displej ukazuje momentální váhu a cenu produktu v nádobě. Modul nakonec vytiskne cenovku, kterou si zákazník nalepí na nádobu. S tou následně odchází k pokladně. Zálohované nádoby pak mohou být vráceny prostřednictvím automatů v obchodech REWE i u dalších partnerů.

Foto: Copyright REWE Group – Marc-James Bright-Asare