Biopekárna Zemanka aplikuje udržitelnost v praxi
Výrobce sušenek a krekrů Biopekárna Zemanka vydala svůj 3. Report udržitelnosti za rok 2022. Za loňský rok mimo jiné ušetřila 314 kg plastové folie a 314 kg papíru na obaly a etikety.
Udržitelnosti se Zemanka věnuje už od svého založení v roce 2006, ucelené reporty vydává od roku 2021 (za rok 2020), kdy i zveřejnila svoji první strategii udržitelnosti. Letos vydává svůj třetí report, ve kterém se zaměřuje na stěžejní témata. U dodavatelského řetězce dbá na kvalitu dodaných surovin a je jedničkou ve spotřebě nevyužitých surovin od partnerských provozů. Od mamacoffee, IKEA a Costa Coffee odebrala v loňském roce 350 kg kávové sedliny, od UGO 2 567 kg dužiny z ovoce a zeleniny a 285 kg mláta z Plzeňského Prazdroje. Z těchto surovin pekla cirkulární řadu sušenek a krekrů, které mohou zákazníci koupit například v sítích dm, Albert, či Kaufland.
Oproti předešlému roku využila Zemanka ve svých sušenkách třikrát více kávové sedliny, exportovala do 14 zemí Evropy, a i přes energetickou krizi dokázala pokrýt více než 78 % spotřebované elektřiny z obnovitelných zdrojů.
Biopekárna ve svém reportu také zdůrazňuje rozvoj bezobalových řešení. „Díky dlouhodobé spolupráci s MIWA můžeme pravidelně rozšiřovat nabídku našich produktů v bezobalovém řešení. Za loňský rok jsme tak ušetřili 314 kg folie a 314 kg papíru na obaly a etikety,” komentuje Aleš Kadleček, obchodní ředitel Biopekárny Zemanka.
Biopekárna Zemanka je jednou z nejvíce oceňovaných českých firem v oblasti udržitelného přístupu k podnikání. I letos obhájila prestižní ocenění Green Brands, získala cenu v soutěži Generali SME Entreprize, v loňském roce se stala finalistou cen SDGs Asociace společenské odpovědnosti a na veletrhu Private Label Manufacturers Association (Asociace výrobců privátních značek) v Amsterdamu získala ocenění poroty za produkt Přátelský k životnímu prostředí.