Obliba piva v plechu roste
V loňském roce se prodalo piva v plechovkách o čtvrtinu více než v roce 2014. Skleněné lahve si pohoršily o 1 % a plast dokonce o 4 %. Přesto Česká republika za evropským průměrem značně pokulhává. V plechu se u nás vloni prodalo 7 % veškerého piva, přičemž evropský průměr je kolem 25 %. Výzkumy ukazují, že pivo v plechu má v oblibě především mladší generace.
Některé pivovary kvůli rostoucí oblibě plechovek zvažují, že do nich více investují. Například Pivovar Svijany si dosud nechává pivo do plechových obalů stáčet u externí firmy, ale teď přemýšlí o vlastní lince. Také Plzeňský Prazdroj připravuje stavbu nových linek na stáčení piv do těchto obalů. Kromě tradičních třetinek a půllitrovek budou produkovat také nové typy Slim, Sleek a Big.
Největší český pivovar chce navíc postavit sklad prázdných plechovkových obalů.