zpět na novinky

Lidl „zatočil“ s plasty dříve, než se zavázal

Lidl „zatočil“ s plasty dříve, než se zavázal

Lidl Česká republika naplnil svůj ambiciózní plán ohledně redukce plastů. Podařilo se mu snížit množství plastů v obalech produktů privátních značek o více než 20 % a to o celé tři roky dříve, než se zavázal. Oproti roku 2017 obsahuje méně plastu již nyní celá řada vlastních výrobků napříč sortimentem, další budou následovat.

V roce 2018 se Lidl Česká republika zavázal k tomu, že do roku 2025 sníží množství plastů v obalech vlastních značek v porovnání s rokem 2017 o celých 20 %. Daný závazek splnil již nyní a změny se projevily u celé řady výrobků – ať už se jedná o celkové zmenšování obalů, zužování fólií nebo o úplné odstraňování plastů. „Finální úspoře plastů předcházela naše pečlivá příprava. Každý z výrobků jsme důkladně analyzovali a ve spolupráci s dodavateli nakonec upravili obal tak, aby byla redukce plastů co nejvyšší a obal zároveň stále plnil svou hlavní funkci – uchovával vysokou kvalitu výrobku,“ uvádí Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za Nákup.

Aktuální úspora se pohybuje v téměř tisícovkách tun ročně. Týká se například nealkoholických nápojů privátních značek Saguaro, Freeway a Naturis, které mají nižší hmotnost fólie pro skupinové balení, tenčí stěny lahví, užší etikety, nižší víčka a speciální ergonomický tvar. Od roku 2018 se kompletní úspora jen u těchto nápojů pohybuje kolem 800 tun plastu ročně.

Výrobků pod privátními značkami, u kterých se měnil obal a snižovalo množství použitých plastů, bylo mnohem více. Například v upraveném obalu s tenčí fólií jsou v nabídce také uzeniny vlastních značek, což představuje úsporu přibližně 200 tun plastu ročně. Ztenčením tloušťky obalů hranolek (1000 g i 2500 g) se podaří ušetřit až 3,4 tun plastu za rok. Menší obaly mají také sušené plody značky Alesto při zachování původního obsahu. Roční úspora činí až 6 tun plastu. Zmenšením obalů pracích prášků vlastní značky Formil se uspoří více než 3 další tuny plastu ročně.