zpět na novinky

Automatizace vyžaduje jednotné rozhraní

Automatizace vyžaduje jednotné rozhraní

Moderní logistika využívá manipulační vozíky bez řidiče (FTS) a autonomní mobilní roboty (AMR). Aby byly vhodné pro masový trh, je potřeba jednotné rozhraní, jako je například VDA 5050.

Pouze prostřednictvím jednotného rozhraní je možné řídit a koordinovat vozíky nezávisle na jejich výrobci. „Ve společnosti STILL si myslíme, že abychom mohli nadále plnit požadavky našich zákazníků, bude jednotné rozhraní v budoucnu nevyhnutelné,“ doplňuje Florian Kratzer, International Key Account Manager Automated Solutions.

S podporou standardizovaného komunikačního rozhraní VDA 5050 je například možné sjednotit řízení zakázek nebo řízení přepravy heterogenních flotil pod jedno uživatelské rozhraní. Svou výkonnost rozhraní prokázalo mimo jiné během akcí AGV Mesh-Up pod záštitou Oborového svazu manipulační techniky a intralogistiky, která se konala v rámci akce IFOY Test Camp. Společně s různými výrobci zde společnost STILL ukázala, jak spolu nejrůznější přepravní vozíky bez řidiče přes rozhraní VDA-5050 vzájemně komunikují, jsou na společné ploše bezpečně a efektivně naváděny a dokáží spolu provádět úkoly přepravy. Už loni v rámci testování pod řídicí systém skupiny KION (do které patří i STILL) do homogenní jednotky velmi úspěšně sloučili vozíky různých výrobců s odlišnými navigačními technikami a přepravními schopnostmi.

Úspěchy předváděcích akcí ukazují, že přepravní systémy bez řidiče nebudou v budoucnu okrajovým řešením, ale budou připraveny pro masový trh.

To, že rozhraní VDA 5050 nemá uplatnění pouze v rámci akcí a k předváděcím účelům, ukazuje partnerství, které společnost STILL uzavřela s inovativním dodavatelem softwaru SYNAOS. Tato spolupráce neslouží pouze k praktické realizaci a zavádění nejmodernějších automatizovaných projektů, ale především k nabídnutí možnosti uživatelům, aby si mohli sami vybrat jak software, tak hardware, a obojí individuálně spojit – přesně to, co VDA 5050 slibuje.