Kampaň Love Food snížila plýtvání jídlem o 21 %
Ve Velké Británii se díky kampani Love Food snížilo plýtvání jídlem u britské veřejnosti za pět let o 21 %. Přes milion tun jídla tak neskončí v koši. Přesto vyhodí ročně britské domácnosti zbytečně přes 4 miliony tun jídla a pití.
K boji proti plýtvání se razantně připojují i obchodní řetězce. „Řetězce nám naslouchají a mění své reklamní akce, design obalů vlastních potravin, nebo dokonce popisky na výrobcích, aby zákazník jídlo co nejlépe využil,“ říká na Radiožurnálu Richard Swanell, director of sustainable food systems and technical lead nevládní organizace WRAP a iniciátora Love Food.
Organizace WRAP si uvědomuje významnou roli obalů v plýtvání s potravinami. Kolem 70 % obalového trhu ve Velké Británii tvoří potravinářský sektor. WRAP proto spolupracuje s maloobchodníky a snaží se o optimalizaci balení a snižovaní množství obalů, ale také o vyšší využívání recyklovatelných obalových materiálů. Na svých webových stránkách upozorňuje, že spotřebitelé upřednostňují udržitelné produkty a menší množství obalů. Podle WRAP menší velikosti balení a porcí vedou ke snížení plýtvání jídlem a pitím.
V boji proti plýtvání s jídlem pomáhá také ve Velké Británii chytrá mobilní aplikace OLIO, pomocí které můžete jídlo, kterému končí trvanlivost, nabídnout lidem ve svém okolí.