zpět na novinky

Sklárna VETROPACK MORAVIA GLASS slaví 30 let ve skupině Vetropack

Sklárna VETROPACK MORAVIA GLASS slaví 30 let ve skupině Vetropack

Již 30 let je společnost VETROPACK MORAVIA GLASS, přední domácí výrobce skleněných obalů pro nápoje a potraviny, členem mezinárodní skupiny Vetropack. 

Podpisem smlouvy joint-venture 1. listopadu 1991 vznikla akciová společnost VETROPACK MORAVIA GLASS. Šlo o jednu z prvních privatizací s účastí zahraničního kapitálu v tehdejším Československu. A o tom, že byla úspěšná, svědčí stabilní postavení sklárny nejen na českém, ale i zahraničním trhu, kam vyváží téměř 40 % své produkce. Díky síle Vetropacku se v uplynulých třiceti letech mohutně investovalo, proto dnes kyjovská sklárna patří k evropské technologické špičce.

Vetropack si velmi zakládá na fungujícím oběhu surovin: vyrábíme – sbíráme – opět zhodnocujeme. „Filozofií naší společnosti je minimalizovat vliv výroby na životní prostředí. Proto jsme v uplynulých letech modernizovali linku na úpravu vytříděného skla,“ říká generální ředitel sklárny Boris Sluka. „Podařilo se nám navýšit kapacitu o více než 50 000 t recyklovaného skla na výstupu. Tyto upravené střepy představují úsporu základních surovin a zároveň umožňují zvýšení podílu střepů ve sklářském kmenu asi o 20 %, což se příznivě projevuje na snížení spotřeby energií tavicích pecí a snížení emisí CO2. Další nezanedbatelný přínos modernizace je mnohem lepší kvalita nových skleněných obalů.“

VETROPACK MORAVIA GLASS věnuje prostředky do zlepšení životního prostředí, usiluje o snížení energetické a finanční náročnosti výroby, věnuje se osvětové činnosti, podporuje společenský a kulturní život v regionu a zároveň je se svými 500 zaměstnanci spolehlivým a stabilním zaměstnavatelem i obchodním partnerem. Roční prodej překračuje tři čtvrtě miliardy kusů skleněných obalů, a i přes koronavirovou krizi dosáhly tržby společnosti v roce 2020 výše téměř 2,4 miliardy korun.